Black Keys live in de Oosterpoort

Zo sta je in Vera met 40 man in de grote zaal naar Elephant9 te kijken, zo sta je een dag later in een uitverkochte Grote Zaal van de Oosterpoort (1500 man?) naar Black Keys te kijken & te luisteren. Na dit vergelijkend warenonderzoek kan de stichting “hou je kop en donder op” wel stellen dat de voorkeur dan toch uit gaat naar een concert met 40 tot 60 man. Vlak voor mij (1 meter 89) stond een man van 2,00 meter (al kon ik prima langs zijn schouder het podium zien, dus dat viel nog mee allemaal), achter mij echter stonden een paar gasten mee te zingen en introotjes na te doen. Met mijn denkbeeldige samoerai zwaard doorkliefde ik hun snel & doeltreffend waarna ze stopten met hun soundmix playback optreden. Naast mij stond Doc. en die werd op zijn beurt geflankeerd door een man met een kale vissenkop in een hemd (inderdaad, op zijn blote armen zat een enorme tatoeage, maar da’s logisch). Die deed volgens Doc. heel raar. En volgens mij ook. Voor Doc. stond een man die de hele tijd naar de (in donker gehulde) tribunes te kijken. Wij troosten ons met de gedachte dat er een kans bestond dat als we verderop waren gaan staan er een kleine kans bestond dat we door nog grotere malloten omringd gingen worden. Al moet ik een dag later eerlijk bekennen dat die kans mij klein lijkt. Toen we later J & R tegenkwamen waren die natuurlijk weer omringd geweest door mooie vrouwen die ook nog lekker ruikten. Ja ja. Dat zal wel weer…

Het concert, dat was wat mij betreft dan wel weer primadeluxe zeer in orde. Black Keys starten met wat ouwe nummers die ze met zijn tweeën uitvoerden. Toen de nummers van de nieuwe plaat aan de beurt waren kwamen er nog twee gasten (een bassist en een keyboard player) bij. Het kwam het geluid ten goede (in de zin van voller), al vond ik het deel dat ze met zijn tweeën speelden ook goed. Ook het visuele gedeelte was okay. Er kwam een enorme glitterbol (of discobal zoals sommige mensen zeggen) uit de grond en die zorgde voor de “te geeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeek” ervaring met allerlei mooie lichtjes die door de hele zaal heen knipperde. Inderdaad, ik mag wel over wat visueel spektakel (en ben gauw tevreden). Na de set met versterking gingen de beide Black Keys weer samen verder om uiteindelijk weer als kwartet af te sluiten. Het was in de Oosterpoort, dus dan weet je wat je krijgt qua tijd. 21.30 beginnen>>>23.00 afgelopen. Ondanks dat ik liever met 200 man in Vera (capaciteit 500 m/v) een concert beleef, lekker & gezond dichtbij het podium staand, heb ik mij toch best vermaakt. Black Keys is een te gekke band die het ook live in mijn oren prima deed.

Na Elephant9 en Black Keys wacht maandag nog Tindersticks in de Oosterpoort. Een “seated” concert. Ondanks dat de nieuwste Tindersticks mij heel erg matig kan bekoren ook wel weer een concert om naar uit te kijken. De keren dat ik Tindersticks live zag was het namelijk elke keer goed, dus dat zal ook deze keer wel goedkomen.

Over abubakaridevries

Misantropisch regenwoudbewoner
Dit bericht werd geplaatst in Live in Vera (Concerten), Muziek. Bookmark de permalink .

3 reacties op Black Keys live in de Oosterpoort

  1. uncle E zegt:

    Hey Abu,
    Wist niet dat jij de Black Keys cool vond. Was laatst bij een concert van the Kings of Leon, stonden ze in het voorprogramma, nooit van ze gehoord, maar ik moet zeggen een goeie band!

    Uncle E

  2. Peer zegt:

    Welnu, het RnR gehalte hierboven ende in – Elephant 9 – topiek voorheen verblaat,verbaast mij ten zeerste.
    waarom? heel eenvoudig hoor: WAAR BLIJVEN DE VETTE GITAREN!!!!!!
    tis vast wel leuki & huppie maar het schiet gewoon niet op.
    tjompie tjompie , hakkie hakkie , piep plonk pop. suck me dick.
    Het moge duidelijk zijn dat ons Abu , na wat verlies partijtjes , een bietje de weg kwiet is.
    de Zwarte Sleutels? schij(t) toch uit joh,watn slappe handel zeg. aaargh!
    ga lekker Kink-FM luustrn man — toppie armzalige pop/rock zo genaamd..
    ja sorry hoor maar sterretje dur af voor ons Abu. fact.

    btw: 23 nov — SWANS — Vera er zijn nog kaartjes.

  3. sonofrikus zegt:

    Hmmmm. Over ouwe meuk gesproken……..

Geef een reactie

