Kollbein Sigthórsson met stip op 3 bij Ajax

De Paneermailbox vanochtend maar weer eens geleegd:

Sonofrikus schrijft op 29 april om 19:54:
Hey Abu, wat is nu de top 5 met mooiste voetbalnamen bij Ajax. Ik weet dat niemand kan tippen aan Scott Booth, maar die heeft naar ik denk te weten nooit bij Ajax gespeeld.

Met de Ajax interesse voor Kollbein Sigthórsson is dit natuurlijk een actuele vraag. Want op welke plaats zou Kollbein binnen komen in de top 5 mooie Ajax namen?
Op 1 staat uiteraard Abubakari Yakubu. Op twee Johnny Dusbaba. Kollbein Sigthórsson zou met stip op 3 binnen komen. Wat deze rubriek betreft hoeft Theo Janssen niet te komen (maar die zou voor het overige dan wel weer welkom zijn). Omdat het nog vroeg op de dag is en ik geen zin heb om lang na te denken zet ik Tscheu la Ling op 4 en nummer 5 is  Piet Keizer.
Aan de bezoekers van dit weblog de eer om betere en/of mooiere namen aan te dragen…

Over abubakaridevries

Misantropisch regenwoudbewoner
Dit bericht werd geplaatst in Ajax, Voetbal. Bookmark de permalink .

8 reacties op Kollbein Sigthórsson met stip op 3 bij Ajax

  1. JFK zegt:

    Allistair Dick, Frank Stapleton, Gerrie Kleton en Michael Timisela zijn mooie namen toch? Een stoere naam vond ik altijd die van Ray Clarke!

  2. Allistair Dick is natuurlijk zeer zwaar top 5 waardig! Ray Clarke lijkt mij ook wel het Ajax equivalent voor Scott Booth.
    1. Abubakari Yakubu
    2. Johnny Dusbaba
    3. Allistair Dick
    4. Ray Clarke
    5. Piet Keizer

    Kollbein mag op de bank plaatsnemen. (En een wat ruiger kapsel nemen, het lijkt wel een zoon van Balkenende).

    • Sonofrikus zegt:

      Die JFK schudt me daar toch een aantal mooie namen uit de mouwen alsof het niks is. Ray Clarke, GVD zeg, die haalt me daar toch bijna Scott Booth in…

  3. Gerbie zegt:

    Ik vond Kiki Musampa toch ook wel wat hebben.

  4. Gefressenes Funden zegt:

    Sonny Silooy blijft natuurlijk ijzersterk…..Een achternaam die stamt uit Ambon, mijn companen van vroeger dachten dat dat een oerhollandse naam is.

    Maar ehr…

    Mustapha Yucedag
    Ismael Urzaiz
    Sunday Oliseh
    Zdeněk Grygera
    Felix Gasselich
    en Milan Berck Beelenkamp zijn niet te onderschatten natuurlijk.

    Maar de absolute crack blijft toch natuurlijk….

    Božo Broketa….

  5. Gefressenes Funden zegt:

    Neen? “Doe mij gaarne een kaassouflee, een friet oorlog en een bozo broketa.” is toch een inmiddels een klassieker bij de frituurchinees.

    “95 jaar Ajax” vertelt ons het volgende:

    “Import

    Vrij geruisloos tekende in 1958 voor het eerste een buitenlander een semi-profcontract bij Ajax. Een verrassende aankoop want Bozo was op dat moment al zesendertig. De drie-voudig Joegslavisch international was in 1921 geboren in het Kroatische Dubrovnik en had zich na de oorlog in Nederland gevestigd, waar hij enige tijd voor Limburgia was uitgekomen. Broketa zou slechts vier maal voor Ajax uitkomen en aan het eind van het jaar weer vertrekken. Trug naar Joegoslavie, waar hij in 1985 in zijn geboorteplaats zou overlijden. […] ”

    Broketa, wie kent m niet …..

Geef een reactie

