Fruitblik week zoveel&twintig,

Zoom in (werkelijke afmetingen: 836 x 595)
Marco van Basten in 1987 met de Europa Cup II. Op Abu.com deze week een terugblik op dat Europese seizoen. U mede aangeboden door Henk Nieuwkoop.

Zoom in (werkelijke afmetingen: 824 x 600)
Henk Nieuwkoop zal je nooit belazeren
Heel wat mooier dan de huidige high tech reclameborden en in het kader van “vroeger was ook best okay” deze week dus de terugblik op het geweldige Europese Ajax seizoen 1986/87. Met morgen deel 1, de strijd in de eerste ronde tegen het Turkse Bursaspor. Daarna (in Daily Doses) de wedstrijden tegen Olympiakos, Malmo FF, Real Zaragoza en uiteindelijk de finale tegen Lokomotiv Leipo uit de ehemahlige DDR.
Dan is het alweer zaterdag en heb ik hier ook al fruitgeblikt op de Champions League Finale die zaterdag gespeeld wordt.
Verder deze week in elk geval (en vandaag al!) mijn favoriete Bob Dylan nummer omdat Bob Dylan vandaag 70 is geworden. Verder doe ik de R&R verzoekende Peer een pleziertje met een bak noise in de vorm van een fraaie UNSANE clip. “Hi, we’re the Unsane from New York” zoals Unsane’s schreeuwerd Chris Spencer zijn band aankondigt op de “Unsane Amrep Christmas Party” live cd die ik een ieder die Unsane niet kent van harte warm aanbeveel ter opwarmer van het concert wat Unsane begin juli in Vera Grunn geeft.
Een concert waar ik nu al zin in heb.

Op ABU TV een week stilte voor mijn held Mihai Nesu. Ik had Nesu twee jaar geleden, toen hij net fris en wel bij Utrecht speelde, in mijn Coach van het Jaar team. Hij scoorde vooral veel gele kaarten, maar vanaf zijn competitiedebuut voor FC Utrecht in de Euroborg (de wedstrijd waarin ook Granqvist zijn debuut maakte en wel met een mooie solo afgerond met een doelpunt) is Mihai Nesu een cultheld. Vraag het maar aan mijn buurman in de Euroborg, SonofRikus. Die beweert dat de stoelen voor mij altijd leeg zijn omdat ik soms hele wedstrijden lang de Gospel of Mihai Nesu bezong. En dat de mensen voor ons dat zo zat waren dat ze verhuist zijn naar plekken waar niet iemand elke 14 dagen 90 minuten lang over Mihai Nesu zit te ouwehoeren. Dat nu uitgerekend mijn held getroffen moet worden door zo’n tragisch lot… Abu TV weeps en is er een week stil van. Mihai Nesu, betterskip ouwe reus!
Zijn briljante goal tegen Feyenoord in de Kuip (een Feyenoord verdediger trapt de bal weg en schiet tegen Nesu op waarna de bal met een fraaie carambole in het Feyenoord doel verdwijnt) kon ik helaas niet vinden. Onderstaande nog veel geweldiger actie dan weer wel…

Take care & Hup Sar!

Over abubakaridevries

Misantropisch regenwoudbewoner
Dit bericht werd geplaatst in Abubakari de Vries vertelt & fantaseert & schrijft, Fruitblikken. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

