Barcelona-Manchester United…. Come on Edwin van der Sar!

Een fruitblikje op zaterdag. De dag dat Edwin van der Sar de Cup met de Grote Oren moet winnen als het aan mij ligt. Ajacied forever Edwin van der Sar versus voormalig Peesvee’er  Laffe-Ei bij Barca, ondanks dat ik van oudsher (Michels, Cruijff, Neeskens, Koeman, de Boertjes, Kluivert, Jari en noem al die Barcacieden maar op) meer met Barca heb dan met Manchester United lijkt het mij wel een mooie afsluiter van de carrière van Edwin van der Sar, die ik het naar schatting achteneenhalf miljoen keer meer gun dan die voormalige PSV miet. Als die nare ex PSV’er dan heel gauw oprot bij Barca mag Barca in 2012 de Champions League wel winnen wat mij betreft. Al heb ik liever dat Ajax hem dan gewoon weer eens wint. Maar da’s logisch.
Wel jammer, die foute PSV’ ers bij Barca. Eerst al dat ei van een Zenden, daarna Mark van Bommel en nu weer dat frustootje van een Afellay. Misselijke gast, vriend van Ali B. vermoed ik. Kunnen die irritante PSV’ ers niet gewoon naar het irritante Real Madrid gaan? Nou ja, eigenlijk was het ook wel handig dat Barca Afellay bij PSV vandaan haalde in de winter. Het was tenslotte wel 1 der weinige talentvolle PSV’ ers. (En eerlijk is eerlijk, ik vond het heimelijk ook wel een beetje leuk dat Afellay de assist gaf waaruit Messi de 0-1 scoorde in de heenwedstrijd tegen real in de halve finale CL. Vergeven & vergeten is niet echt mijn ding als zijnde een rancuneuze klootzak van het zuiverste water, maar ach, ik word ook ouder en milder geloof ik).

Omdat Hitchcock al geruime tijd dood is verzin ik het scenario wel even. Rust 2-1, eindstand 3-3, 4-4 na verlenging en Manchester United wint na strafschoppen. Edwin van der Sar stopt er in totaal drie, de beslissende misser is van… Ibrahim Afellay.
(Ik heb overigens niks tegen Mocro’s -heb zelfs nog steeds een zwak voor el Hamdaoui, de eigenwijze mooie doelpuntenmaker annex kontinkribber van Ajax- mocht u dat n.a.v. mijn razernij jegens Ali B. en Afellay denken. Ik heb alleen weinig met PSV frusto’s en nog veel minder met de grootste zelfpijper aller tijden. Ik bedoel, Joep Schreuder is toch ook geen Marokkaan? Nou dan. Ik ben daarnaast zelf ook nog eens kwartneger, kwartfries, kwartallochtoon en kwartier. Dus vrij van discriminatie jegens welke bevolkingsgroep dan ook, peace brothers, why can’t we life together!? derhalve).

Over abubakaridevries

Misantropisch regenwoudbewoner
Dit bericht werd geplaatst in Voetbal. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

