Herbie Hancock-Fat Albert Rotunda

Kruidje Hanglul met zijn vette mamma.
Herbie Hancock-Fat Mama. Vrolijke swingjazz uit het jaar waarin ik geboren werd. De soundtrack van een tv serie van Bill Cosby, “Fat Albert” geheten. In het kader van toeters zijn okay!

Het is sowieso toeter tijd in huize Abu. Geïnspireerd door Miles Davis en dat soort coole vogels dus mijn spaargeld bij elkaar geschraapt en hop met de beentjes naar de muziekwinkel. Ik heb een trompet gekocht en ook gelijk maar een piano mee genomen.
Anders moet je twee keer en daar had ik geen zin in.
Nou, onvoorstelbaar. De hele nacht piano zitten spelen, aan het eind van de nacht klonk het nog steeds nergens naar. Nou ja, ik overdrijf. Het klonk naar een ritmisch gestoorde a muzikale idioot. Zelfs het label “experimenteel” kon ik er met goed fatsoen nog niet op plakken. Ben je lekker mee, dure piano van 9125 euro, blijk ik goddomme helemaal geen piano te kunnen spelen.
Maar gelukkig had ik ook nog een trompet gekocht, die was vrij goedkoop, maar 1250 euro.  Nou, dat toeteren bleek ook aardig tegen te vallen. Ik heb er een week over gedaan om er uberhaupt geluid uit te krijgen. Nog een maand vrijwel elk vrij uurtje zitten spelen. Toen waren opeens mijn vrouw en kinderen weg, was ik mijn baan kwijt en mijn huis uit gezet.
Maar ik herinnerde me toen opeens dat die jazz gasten in de jaren ’50 allemaal hooked waren aan de dope. Dus een kilo heroïne gekocht, oproken en spelen maar. Hielp ook geen reet. Nog steeds niet om aan te horen.
En ook nog zo ziek als een hond en de godganse dag jeuk.

De hele zooi (piano+trompet+klein beetje heroïne) staat nu te koop op Marktplaats. Hoogste bod is 75 euro, ik denk dat ik het maar doe, want ik heb honger.

Over abubakaridevries

Misantropisch regenwoudbewoner
Dit bericht werd geplaatst in Abubakari de Vries vertelt & fantaseert & schrijft, Muziek. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

