Sebadoh live in Vera

Hoe het was? Het was geweldig! Ten eerste was Vera goed gevuld, voor mijn gevoel een stuk voller dan bij de vorige Sebadoh show. En behalve dat het geluid, zeker bij de eerste set van Jason Loewenstein te wensen overliet, -zijn zang kwam niet boven de muziek uit- was het voor de rest een geweldige Sebadoh avond. Behalve de bak Bakesale kwam in een bijna twee uur durende parade van Sebadoh klassiekers ook nog menig andere favoriete Sebadoh song voorbij.
Druk dus in Vera, met een groot aantal prominente bezoekers. Zo waren SonofRikus en ik er, maar (en dat zijn dan alleen nog maar de mensen die bij ons in de buurt stonden) wij spotten ook Twente ster Bryan Ruiz (die in het echt veel groter is en er trouwens ook vrij slecht uitziet), Gene Simmons (al was dat volgens SoR Buizen Beernd oftewel Bennie Jolink en dat zou ook best kunnen want Hendrik Haverkamp was er ook), we zagen (twee verschillende!) Arnon Grunbergs, twee hele lelijke Toren C types en volgens mij zag ik Fred Emmer ook nog.
Minder was dan weer dat er achter mij iemand stond die me omver leek te willen blazen, zo zwaar ademde die gast (volgens mij was het die ene uit de Gamma reclame, niet de boze buurman, maar die andere) mij in mijn nek. Dus maar een beetje opgeschoven, komt er opeens een homosexueel in een lichtblauw trainingspak heel dicht tegen mij aan staan. Gelukkig hadden we zuurkool gegeten. Speciaal voor de homo in het trainingspak deed ik het verzoekje “Don’t stand so close to me”, maar dat bleek dan weer geen Sebadoh song te zijn.
Nou ja, afgezien van de in mijn nekhijger, de Toren C dame die ook al zo dicht op me ging staan en de homo in trainingspak was het wel een memorabele concertavond met een in topvorm verkerend Sebadoh.

Het volgende plaatje gaat ten ronde voor Bryan Ruiz, het heet S. Soup en staat op Bakesale. En omdat er op You Tube geen eens een versie stond die niet met een mobiele foon geteept was heeft Studio Abubakari er maar werk van gemaakt en zelf een weergaloze clip gemaakt.

Over abubakaridevries

Misantropisch regenwoudbewoner
Dit bericht werd geplaatst in Live in Vera (Concerten), Muziek. Bookmark de permalink .

3 reacties op Sebadoh live in Vera

  1. Sonofrikus zegt:

    Volgens mij was de fotomaker van vera vooral fan van jason en de drummer.

  2. Pingback: Abubakari gaat naar Vera 2011 | Abubakari de Vries' Blog

Geef een reactie

