Groningen-Ajax de veertiende + VV Groningen & Mamio in “amateurvoetbal rules!”

Update van de vorige bijdrage over de vorige 13 keer dat ik naar Grunn-Ajax was geweest.

Zo 2-10-2011 FC Groningen-Ajax 1-0
Slap, slecht en “ja maar dinsdag moesten we nog voor de Europa Cup”. Op de koop toe ook nog een kutplek, dat vak X. Tot de 30ste minuut ging het nog, maar toen liet Pieter Huistra drie spelers warmlopen (met dit weer!?) en die stonden dan dus de helft van de tijd in je blikveld te lummelen. Omdat ik nu eenmaal slim ben heb ik effe om me heen gekeken of er niet nog een lege plek was. En die was er, dus ben ik ergens anders gaan zitten zodat ik wel weer goed zicht had. Het lag echter niet aan mijn zicht, ook nu ik het (weer) beter kon zien was het niet best. Na het laatste fluitsignaal maar gauw de plaat gepoetst, hoewel ik niet zo opgefokt was als na die 2-2 van vorig jaar of de 1-0 nederlaag onder van Basten. Dit zag ik al van verre aan komen.

Schijnbaar (zie ook de wanprestatie van Twente tegen Excelsior) is het nogal pittig om na een midweeks Europa Cup potje op zondag alweer te vlammen. Was vorig seizoen ook al schering en inslag bij de top 3. Ik blijf het raar vinden.


Zondag ging ik dus naar FC Groningen, zaterdag ging ik naar één van de buurtamateurclubs, VV Groningen. Die speelden thuis tegen Wagenborger Boys in de vijfde klasse F. De nummer 1 tegen de nummer 12 en dat was te zien. Na een 3-0 ruststand werd het uiteindelijk 10-0 voor vv Groningen. Mijn persoonlijke favoriet: De nummer 14 en spelmaker van VV Groningen. Als Willem van Hanegem in zijn beste dagen moest hij het niet hebben van zijn snelheid maar van zijn inzicht en fraaie passes.

Sowieso een feest, voetbal op wat lager niveau. Geen tactische toestanden en voorzichtigheid troef, maar gewoon fouten en doelpunten maken. Vorige week in het zonnetje bij Mamio-Be Quick staan kijken, zaterdag dus alweer in het mooie weer langs de lijn bij een amateurwedstrijd gestaan. Het liefst had ik een seizoenkaart voor vv Dokkum, mijn enige echte amateurliefde, maar Potetos, vv Groningen en Mamio zijn aardige vervangers. Zaterdag (mits het weer een beetje een redelijk is) waarschijnlijk weer naar Mamio.
Amateurvoetbal rules. Smeer die Champions League maar in je haar Blatter!

Over abubakaridevries

Misantropisch regenwoudbewoner
Dit bericht werd geplaatst in Ajax, Amateurvoetbal Rules, Voetbal. Bookmark de permalink .

4 reacties op Groningen-Ajax de veertiende + VV Groningen & Mamio in “amateurvoetbal rules!”

  1. sonofrikus zegt:

    Heb Robert van der Heide al een tijdje niet gezien……

  2. Robert mocht willen dat ie zo kan voetballen.

  3. Pingback: Amateurvoetbal Rules, FC Groningen-VVV | Abubakari de Vries' Blog

  4. Pingback: (Geen) Amateurvoetbal Rules (dit weekend). | Abubakari de Vries' Blog

Geef een reactie

