Amateurvoetbal Rules: Fruitblikken met Jacob de nummer 5 van Potetos, een heus interview

Wie is er niet (niet) al de hele week mee bezig? De topper van zaterdag op Sportpark Het Noorden tussen Potetos en Appingedamn. Kan Potetos de zege tegen Sportparkgenoot VV Groningen een mooi vervolg geven en mee blijven doen om de titel dan wel om promotie? Zaterdag 14.30 gaat het los, ongeveer twee uur later weten we het.

Abu Sport toog naar het Milanello van Potetos, trainingscomplex “het Aardappelveld” en interviewde linksback Jacob, de Nummer Vijf van Potetos.
(Wat een gezwets, ik ben veel te lui om heel&maal naar Potetonello te fietsen, ik heb Jacob gewoon gemaild, maar dat terzijde want een ieder die mij een beetje kent had dat al lang in de gaten).
Waarmee we (ik dus) een primeur heb(ben), het eerste echte interview op dit voor de rest door mij volgezwetste cultblog (al vergeet ik hier even de gastoptrdens van mijn Bro’ Fokke Mol, maar die doet nooit zo moeilijk, dus kin’t skele).

HET INTERVIEW
(Oh ja, ik moet nu geheel in VI style natuurlijk ook een pakkende kop verzinnen dan wel kiezen. Wat een werk eigenlijk, dit doen we ook niet elke week, zeg).
ABU SPORT (gelijk even schaamteloos mijn eigen ego strelen, niet op letten, laat mij nou maar): Verslag van de Derby nog gelezen op ABU SPORT?
Jacob: Geweldig verslag! Wij vroegen ons gisteren op de training al af wie die voor ons onbekende verslaggever was, welke dit mooie stuk had geschreven…. En nu weet ik het dus, Abubakari Jello Rembo & Rembo Gerrit Dekzeil King Buzzo “the Spits from Kalamazoo Michigan” Theo & Thea Purno de Purno Johnny Cash Otis Febo de Vries himself!
ABU(is ook weer tevreden)Sport: Jacob, edele jongen, hoe kijk jij terug op de nu al legendarische Derby van het Noorden, de met 3-4 gewonnen thriller tegen VV Groningen, waarin de winnende treffer niet alleen in de laatste minuut viel maar ook nog eens een schitterende goal was?
Jacob:
Heel blij dat de drie punten naar ons gingen. Eerlijk gezegd, als het 3-3 was gebleven hadden we daar niets over kunnen zeggen… Maar het geluk (dat je afdwingt volgens sommige voetbalgeleerden) was even met ons, een geweldige goal van Raymon in de laatste seconden… Als je kritisch blijft kan je zeggen dat als je 3-1 voorkomt je niet meer de laatste seconde nodig moet hebben om alsnog te winnen…. Dan moet je dat beter, geconcentreerder uitvoetballen. Dat is nog wel iets waar het aan schort. vooral concentratie denk ik, zoals je ook de eerste tien minuten weer zag zaterdag. De schade is dan gelukkig beperkt, in de vierde klasse vorig jaar was het dan al 2 á 3 doelpunten tegen…
ABU SPORT: Kritisch blijven doen we hier niet. Wij zeggen dat als je met 1-3 voor staat het beter 3-3 kan worden zodat je in de laatste minuut mooi en heroïsch de 3-4 nog kan scoren, hetgeen vele malen leuker is, dus altijd doen lijkt mij. Mooi zo, op naar zaterdag 14.30! Hoe zie je jullie kansen tegen Appingedam?
Jacob: Ik ben vaak wat voorzichtig in dit soort dingen. Ik ga zeker uit van ons eigen kunnen en ik weet zeker dat we het Appingedam moeilijk kunnen maken. Maar dan moet er wel degelijk gehamerd worden op de concentratie en de ‘wil om te winnen’. Een voetballende ploeg ligt ons wel. Maar er schuilt nog steeds veel gevaar in lopende spelers. We zullen het dus zaterdag, zeker omdat we thuis spelen, moeten laten zien. Als we iets ‘willen’ dit seizoen dan moet je zaterdag de benodigde slag slaan denk ik. Er zijn dus zeker kansen.
ABU SPORT: Denk ik ook. Goed om voorzichtig te blijven trouwens, want anders heb je straks weer dat die trainer van Appingedam hier mee leest en dit interview in de kleedkamer ophangt om die Appies van hem op scherp te zetten. Moet’n we niet hebben vanzelf. By the way, is dit jullie eerste wedstrijd tegen Appingedam of troffen Appingedam en Potetos elkaar in de vorige seizoenen ook wel eens?
Jacob:
In de 5 seizoenen dat ik nu bij Potetos speel ben ik Appingedam nog niet als tegensander tegengekomen, wellicht in een grijzer verleden. Ik heb wel gehoord dat deze zaterdagploeg vrij nieuw is, Appingedam is van oudsher meer op het zondagvoetbal gericht. Ze doen het overigens tot nu uitstekend, nog ongeslagen, maar daar hopen we uiteraard verandering in te brengen.
ABU SPORT: Ach so. (Om mijn journalistieke knowhow even te showen maak ik een uitstapje naar het betaalde voetbal, even laten zien dat ik dat ook volg, let op, komt ie). Moest je bij FC Utrecht-Ajax ook even aan de vijfde klasse F denken of beledig ik jullie defensie nu?
Jacob (moeilijk te zeggen of ie nou onder de indruk is of niet, maar volgens mij wel):
Ik kon me inderdaad betrappen op de parallel tussen in ieder geval de uitslag en onze klasse. Zo zie je maar weer dat dergelijke uitslagen en de daarmee gepaard gaande (persoonlijke) fouten op elk niveau voor kunnen komen. Ik herinner me van dit seizoen ook monsteruitslagen in wedstrijden van Arsenal, Chelsea, Man Utd en Man City. Trouwens van het weekend ook nog in Spanje. Het mooie van dit seizoen is echter vanuit Potetos gerekend dat we (anders dan andere jaren) nu iets vaker aan de goede kant van de score zitten na de wedstrijd.
ABU SPORT: Heel mooi en laten we hopen dat het zaterdag ook weer Potetos is dat aan de goede kant van de score zit. 5-4 lijkt mij wel een mooie uitslag. Jacob bedankt en veel succes zaterdag. 
Jacob: Oan’t sneon en de groet’n tús! (Tot zaterdag en de groeten)

Hoe het afliep, Potetos-Appingedam, het wedstrijdverslag

Over abubakaridevries

Misantropisch regenwoudbewoner
Dit bericht werd geplaatst in Amateurvoetbal Rules, Voetbal. Bookmark de permalink .

Een reactie op Amateurvoetbal Rules: Fruitblikken met Jacob de nummer 5 van Potetos, een heus interview

  1. Pingback: Amateurvoetbal Rules Extra : interview met Jaap Veldhuis (Trainer Groninger Boys) | Abubakari de Vries' Blog

Geef een reactie

