Cloud Nothings Live in Vera op 3voor12tv

Op 25 mei speelde Cloud Nothings in Vera, (klik hier voor het verslag).
Ik schreef toen onder andere ‘Ik stond helemaal vooraan bij het podium (tussen 8 fotografen en een camera man…)’. Gister kreeg ik een paneermailtje van mijn goede vriend & tevens voormalig jeugdkeeper bij VV Dokkum Keimpe waarin hij mij vroeg of ik al wist dat het concert van Cloud Nothings in Vera op de VPRO 3voor12 site staat. Dat wist ik dus niet. Maar nu wel. Net op mijn werk het hele concert terug gekeken (inderdaad, wat heb ik toch een fijne baan). Zie je jezelf opeens staan bij een concert…
Maar desondanks is het toch wel een aanrader hoor, voor wie er bij was en ook voor wie er niet bij was, want het was een te gek concert. Enfin, oordeelt u zelf.
http://3voor12.vpro.nl/#!/video.html
Ik heb op dit weblog ooit eens geschreven dat een concert voor mij ‘illusie’ is. De wereld bestaat een uur (of bij oudere bands anderhalf tot twee uur) lang alleen uit een concertzaal waar een goeie band speelt. En zelf besta ik ook alleen nog in de concertfilm die daar gemaakt wordt. Dat er nooit echt concertfilms gemaakt worden van concerten waar ik heen ga nam ik altijd voor lief. Maar nu is het dus niet langer een illusie. Ik besta vanaf nu ook echt in een ‘concertfilm’. Al had ik nog steeds liever gefigureerd in Live on Broadway, de concert registratie van Dead Kennedys’ Last Night On Broadway show die ik op video en DVD (en op mijn geestesoog getatoeerd) heb. Maar goed, ik vond het wel bijzonder om een show waar ik zelf bij was vanuit de luie burostoel op mijn werk terug te zien en ook mezelf daar te zien staan. Zouden ze vaker moeten doen, maar dan als the Spits straks weer eens in Vera spelen. (Keep on dreamin’ zeg ik altijd. Nou ja, niet altijd, ik zeg heel vaak iets anders. Eigenlijk zeg ik vrijwel nooit ‘keep on dreamin’. Maar ik doe het wel. Maar dat alles terzijde).

Over abubakaridevries

Misantropisch regenwoudbewoner
Dit bericht werd geplaatst in Live in Vera (Concerten), Muziek en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Cloud Nothings Live in Vera op 3voor12tv

  1. Sonofrikus zegt:

    Jahoordaarstaatie

Geef een reactie

