Vrijdag de dertiende naar UFOMAMMUT in Vera

Vrijdag speelt Ufomammut in VERA, Groningen. Toen ik het thuis checkte heb ik na 20 minuten wat anders op gezet omdat het wat veel van hetzelfde was maar ik luister er nu ook naar en nu klinkt het dan wel weer prima. Al lijkt het mij nog steeds een muziekje wat live & luid het beste tot zijn recht komt. Hoe & wie dan ook ga ik er in elk geval wel heen. Al was het maar omdat geloof ik zo’n beetje alle Abu.com abonnees komen. Maar misschien heb ik dat ook wel gedroomd.

Omdat ik gister lelijk ten val ben gekomen toen ik op onze tafel de samba danste op de debuutplaat van the Spits, en daarbij op mijn hoofd terecht gekomen ben,  waarbij ik een behoorlijke hersenbeschadiging opgelopen heb, waardoor ik opeens een compleet andere persoonlijkheid heb, hier voor hen die mij kennen en vrijdag ook gaan even in het kort hoe ze mij opt heden kunnen herkennen:

John Deere pet, wit hemd, in dronken toestand zelf gezette tattoo van een naakt wijf op mijn bovenarm, spijkerbroek (vol lastig te definiëren vlekken) die wat te wijd is waardoor hij half van mijn reet gezakt is en je een deel van mijn bilspleet kunt zien, fles bier in de hand waar nog een bodempje in zit (dus haal maar een nieuwe voor me als je me ziet), een plastic tasje met halve literblikken goedkoop lauw bier, nauwelijks haar, het ziet er misschien wat dood uit en doet aan schaamhaar denken en het groeit in heel rare patronen -hier en daar een vaag plukje- maar het is alles wat er nog over is van een ooit fraaie bos krullen, dus ik ben er maar wat blij mee. Maar misschien koop ik ook wel een blonde pruik en doe ik mijn bandana om.
Sporen van mijn avondmaaltijd om mijn smoelwerk. Waarschijnlijk rode pastasaus met olijven van de Aldi. Dus mijn witte hemd heeft vrijwel zeker ook nog wel wat rood/oranje vlekken. Schoenen zullen waarschijnlijk werkschoenen (bruin) zonder veters zijn. Of ik moet nog wat pakjestouw vinden, maar dat gebruik ik altijd liever als riem. Ik heb mij niet geschoren, al lijkt het of ik willekeurig een paar halen gedaan heb, maar dat komt omdat ook mijn baardgroei nogal plaatselijk is. Bij mijn mondhoeken zitten gele korsten waar wat nattigs uitkomt als ik gaap, maar ik probeer genoeg te slapen, zodat die smurrie er vrijdagavond niet uitloopt, want ik wil na afloop nog even een vrouwtje versieren. Pas trouwens op dat ik je niet op je rug klop als ik je begroet, want dan veeg ik dus eigenlijk stiekem de gelige waterige pus over de schone achterkant van je shirt of blouse.

Ik zal ook wel uit mijn bek stinken, de geur van verrotting zeg maar, want tandenpoetsen doe ik niet meer. Geen tijd voor en ook geen zin meer in. Maar omdat ik mijn voortanden tijdens de val ook grotendeels kwijt ben geraakt zou het best kunnen dat de stank vooral achter in mijn mond zit, maar dat kan ik niet beloven. Mijn ene oog zit trouwens dicht geplakt, zit een dikke gele korst op en er komen korreltjes af, maar er komt alleen nog rotzooi uit als ik onder de douche ga, dus dat probleem is ook al opgelost. Want douchen is ook iets voor meisjes, homo’s en arrenbie muzikanten.
Als ik wat ranzig ruik dan komt dat omdat ik mijn eten niet zo goed meer binnen kan houden en door de zweren in mondhoeken nogal onnauwkeurig overgeef en er dus best wat in en over mijn kleren terecht kan zijn gekomen.

Nou ja, mocht het vrijdag wel druk worden dan heb ik de ruimte wel denk ik. Ik straal namelijk tegenwoordig iets uit volgens mij. Van “kom maar niet te dicht bij mij in de buurt” ofzo.

Over abubakaridevries

Misantropisch regenwoudbewoner
Dit bericht werd geplaatst in Muziek en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

5 reacties op Vrijdag de dertiende naar UFOMAMMUT in Vera

  1. Maark zegt:

    Deze abo is er vanavond bij hoor. Ik zwaai wel even vanaf de andere kant van de zaal. Moiii

  2. Peer zegt:

    Dezen abonneer zal ook een fijn biertje komen nuttigen. voor ons Abu : laat het armzalig tassie handwarme Schultenbrau maar tuus hoor , ik regel wel een consumptie veur oe.

    tot doemie.

  3. Peer zegt:

    snotverdorie , nog algeheel een fijn nummerke vergeten te dumpen –>
    jongelui , vergeet alles wat leuk is op deez planeet : tis DOEMTIET!!!

  4. Peer zegt:

    en vergeet bovenal the Godfathers of modern Doem nait :

Geef een reactie

