Amateurs in de beker & FC Groningen-PSV


Een weekend zonder amateurvoetbal en in plaats daarvan een potje uit de eredivisie. Ook wel eens leuk. Ik hád zaterdag naar de enige local club kunnen gaan die thuis (voor de beker) speelde. Dat was VV Groningen, maar na de weinig met voetbal uit te staan hebbende wanvertoning van vorige week zag ik daar maar vanaf. De andere locals moesten uit en werden zonder uitzondering uitgeschakeld. Is ook niet zo’n wonder als alleen de nummers 1 uit een groep van 4 doorgaan. Al mag met name derde klasser VVK zich diep schamen, aan een punt genoeg hebben bij een vijfde klasser en dan 4-3 verliezen… Mamio ging er met opgeheven hoofd uit.Op bezoek bij derde klasser de Griffioen werd met 3-2 verloren, nadat midweeks de 10-2 van vorige week zaterdag een goed vervolg was gegeven bij Veenhuizen. Fuck de KNVB dat in dit systeem waarin maar één club doorgaat de derde klasser twee keer thuis mag spelen terwijl vierde klasser Mamio twee keer uit moest. Zaterdag was de beslissende partij, lijkt mij dan eerlijker dat de vierdeklasser dan het thuisvoordeel wordt gegund. Mamio-De Griffioen, had ik mooi heen gekund en dan was Mamio nu door geweest. Ook tKB, Potetos, Forward en VVK zondag liggen er uit. Ben ik -bekerliefhebber- mooi klaar mee. Enige overgebleven iets minder local, maar ook niet hail ver weg club is Groninger Boys. Dus dan maar hopen dat die in de eerste KO ronde thuis loten.

Wat VV Dokkum betreft zat ik zaterdag even raar te kijken toen de site van de KNVB meldde dat Dokkum (3B) thuis met 0-7 van vijfde klasser Leeuwarden had verloren. Dat móést wel een fout zijn. Bleek ook het geval, Dokkum had gewoon met 7-0 gewonnen en is gewoon door. Maar da’s logisch, want Dokkum is een ijzersterke club.

Maar goed, Groningen-PSV dus. Gezien de niet al te sterke thuisserie van Grunn in combinatie met de wat vleesch nog visch selectie en het feit dat PSV na zijn vorige uitwedstrijd bij RKC al verloren te hebben vast wel scherp in Grunn op de mat zou staan had ik een PSV zege bij voorbaat al een beetje ingecalculeerd. En die kwam er dus ook. Grunn had wat pech bij de paar mogelijkheden die ze hadden, PSV maakte de kansen die zij kregen wel professioneel af. Gelukkig bleef het tot de 70′ minuut nog spannend en zat ik droog én had ik een prima plekje -rij 9 ter hoogte van de middenlijn- en vind ik een stadionbezoekje zeker nu ik geen seizoenkaart meer heb en het wat sporadischer voorkomt dat ik een wedstrijd uit het Betaald Voetbal bezoek altijd weer de moeite waard. Zodat ik ondanks de uitslag toch terug kijk op een leuke voetbalmiddag.


Het werd mij ook duidelijk wat van Bommel in Italië geleerd heeft. Het staat vlak voor rust 0-1, dan moet je geen risico meer nemen: Stond van Bommel te krijsen naar de speler die de opbouw moest verzorgen “BACK! BAAAAACK!!!!!”. Die keek hem eens aan en speelde hem de bal in de voeten met een blik van “doe het zelf maar, schreeuwlelijk”. Waarop van Bommel de bal terugspeelde en tegen een andere PSV’er heel hard “back” ging staan krijsen. Die de bal prompt weer naar voren schoof in de voeten van von Bommel die de bal snel weer terug speelde en weer op de toppen van zijn longen “Back” ging staan krijsen. Tsja. Dat noemen ze dan “ervaring”.

Het was trouwens wel te zien dat een aantal donderdag ook nog Europees gespeeld hadden. Ze maakten een vermoeide indruk. Vooral Bommel, Lens en Mertens. Die gingen telkens liggen. Kortom, het is en blijft een kutclub, dat PSV. Ook jammer dat Grunn tegenwoordig zo’n modale ploeg zonder uitschieters heeft trouwens. Amechtig hun best doen en een paar keer gevaarlijk worden versus rustig wachten tot de tegenstander de fout in gaat en dat koeltjes afstraffen, 1:3.

Volgende week trouwens wel weer Amateurvoetbal Rules (de eerste competitieronde!) en (jawél! nog een keer!) Eredivisie in het Echt, want ik heb ook kaarten voor SC Heerenveen-Ajax, dankzij ticketservice PES5. Zaterdag de keuze tussen Potetos en The Knickerbockers en zondag naar Ajax. Prettig weekend. Bij voorbaat. Al moet Ajax natuurlijk wel gewoon winnen, anders is het alsnog een klot’n weekend. Maar ook dat is logisch.

Over abubakaridevries

Misantropisch regenwoudbewoner
Dit bericht werd geplaatst in Amateurvoetbal Rules, Voetbal en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Amateurs in de beker & FC Groningen-PSV

  1. Pingback: Eredivisie in het Echt: SC Heerenveen-Ajax | Abubakari de Vries' Blog

Geef een reactie

