THE ABUBAKARI WAY TO ACT HOOFDSTUK 5 : Abubakari en de friteuse op Marktplaats

Weer eentje voor in het cursusboek “the Abubakari Way to act“.
Het assertiviteitsboek/de bestseller waar ik zo allerjezust rijk mee ben geworden dat ik tegenwoordig als ontbijt elke dag patat met satékroket kan eten.

De bij de Vara Gids gewonnen frituurpan had de geest gegeven. Na jaaaaren van patat en kroketbakkerij. Niet best, maar na lang en intensief gebruik ook geen wonder.
De Dame des onzes Huizes was naar Blokker gegaan en had daar één of andere klotenfriteuse gekocht. Die schuimde als haat in een belazerde Abubakari de Vries en  overstroomde als je er patat in bakte. En ook als er meer dan 3 kroketten tegelijk in zaten.
Vreselijke miskoop dus.

Dus gauw een gewone witte en goede frituurpan gekocht en die blikken mislukkeling op Marktplaats gezet. Wervende tekst er bij “wegens overbodig teab: Een prima friteuse, zelden gebruikt en derhalve zgan”.

Het duurde uiteraard niet lang of daar was de eerste reactie al. Ene ‘Pielhaar’ had er wel belang bij en bood tien euro. Dus gelijk terug gemailt “Primadeluxe, kom hem maar ophalen”.
Maar de heer ‘Pielhaar’ was schijnbaar een grapjas. Want geen enkele reactie terug. Bloedlink, gezien mijn niet te onderdrukken neiging naar psychotische vergelding en bloederige wraak, kan ik ook niks aan doen, aard van het beest.

Dus op internet bij “Google-Search & Destroy” gezocht op de zoekterm “pielhaar, groningen” en jawel, bingo. Zoveel ‘Pielharen’ wonen er tenslotte niet in Groningen. BINfuckin’heyholet’sGOberserk!

Kijk, mij laten reageren en dan niks van je laten horen… Kan hoor. Maar niet ongestraft natuurlijk.

Ik heb (op aanraden van mijn broer Fokke Mol, zelf had ik daar -zeg ik eerlijk hoor- niet eens bij stil gestaan) de friteuse eerst helemaal volgescheten. En als ik zeg ‘helemaal’ dan bedoel ik ‘helemaal’.  Toen ben ik op de fiets gestapt en naar Pielhaar gefietst. Ik ben afgestapt, heb de fiets op de stander gezet. De frituurpan onder de snelbinder vandaan geprutst. Naar de woning van de familie Pielhaar gelopen. De frituurpan dwars door het woonkamerraam gesodemieterd. De bewoners keken -op zijn zachtst gezegd- verwonderd. Je zou zelfs kunnen zeggen dat ze perplex stonden.
Ik heb door het open raam geschreeuwt “dit komt er van als je niet op mijn mail reageert, grapjas! Zoek de volgende keer beter maar een ander om met diens kleurpotloden te spelen, vieze maniak met je klotengrappen”. Nog een hartelijke GVD er achteraan en dat was het dan alweer. Leek mij wel afdoende. En dat moet het ook gewoon zijn. Ik bedoel, om nu gelijk hun huis in brand te steken terwijl ze slapen… Had ook gekund, maar met de huidige benzineprijzen moet je je afvragen wie je dan voor de gek houdt. Precies, jezelf. 

Nou, u begrijpt, dat luchtte weer behoorlijk op. 

Ik wil mijn broer nog even hartelijk bedanken voor de tip om de pan eerst vol te schijten, dat gaf wel echt een extra dimensie aan deze excercitie.

Dit hele verhaal speelde zich drie weken geleden af. Ik kom er op omdat ik vanmiddag de spambox van mijn e-mail account wilde legen. Ik was heel dit voorval namelijk alweer bijna vergeten. Ik gooi zó veel en vaak rotzooi bij mensen door het raam, ik moet er soms gewoon tijd voor vrij maken.

Over abubakaridevries

Misantropisch regenwoudbewoner
Dit bericht werd geplaatst in Abubakari de Vries vertelt & fantaseert & schrijft en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

6 reacties op THE ABUBAKARI WAY TO ACT HOOFDSTUK 5 : Abubakari en de friteuse op Marktplaats

  1. Mark zegt:

    Ok, de eerste vijf resultaten zijn voor je cursusboek, maar dan: http://www.modernghana.com/news/391402/1/kebab-seller-remanded-for-defiling-12-year-old-gir.html
    Was dat nou nodig?

  2. Anoniem zegt:

    En su hoort t nou jah!

  3. Anoniem zegt:

    Heeft die frituurpan je toch nog een dienst bewezen.

  4. Airhead zegt:

    Ha! Zit je lekker voor de TV minding your own business en genietend van je leeghoofdigheid, vliegt er inenen een frituurpan door het raam. Tevreden laat je je vol vloeken in de wetenschap dat het wéér gelukt is om gratis een waardevol bezit te verwerven. De patatten en frikadellen liggen op het aanrecht half ontdooit te wachten op de nieuwe pan, slechts één maal gebruikt, zgan(!). De familie Pielhaar stroffelt intens gelukkig met de nieuwe aanwinst naar de keuken, steekt de stekker in het stopcontact en wacht. Na enkele minuten vult de geur van warme stront de keuken. Heerlijk! De donkere dagen voor kerst!

  5. Pingback: Nog meer kunst in het Abubakari Hoofdkantoor | Abubakari de Vries' Blog

Geef een reactie

