Update: Eredivisie Live aanvragen, hou me tegen, ik vermoord dat Ziggo wijf!!

Eredivisie Live, 3 maanden met 40% korting. Nou, fruit dan maar. Een stel fraaie affiches om 2013 mee te beginnen (Feyenoord thuis, Vitesse uit voor de competitie en de beker) en ook wel een beetje traditie om na de winterstop EL te nemen. Al was het vorig jaar nog twee maanden gratis ipv 40% korting, maar bij EL zijn ze schijnbaar ook niet gek meer.
De aanvraag verliep vlotter dan in september 2010. ‘S Middags via internet aanvragen, ’s Avonds al voor AJAX TV. Geen 5-10 werkdagen meer hoeven wachten tot iemand op een knopje drukt waarmee EL op ABU TV verschijnt dus. Terwijl ik me alweer verheugde op een
inspiratie brengend telefoongesprek omdat ik op vrijdag nog geen EL had en zo El Super Classico d’Ollanda niet laif zou kunnen kijken. Dan maar terug in de tijd.

We schrijven 26 september 2010, Abubakari belt:
Ik heb nu dus Eredivisie Live (EL). Maar dat gaat natuurlijk niet zomaar. Ik had het op maandag aangevraagd, maar op vrijdag nog steeds geen EL. En twee dagen later was Feyenoord-Ajax al. En wie “Abu belt de Eppo” heeft gelezen weet dat ik dan al vlot aan de lijn hang…

Vrijdagmiddag, uurtje of kwart over vier:

-Goedemiddag, heeft u een momentje?
-Uhm, nou, vooruit maar weer.

Heel wat momentjes later:
-Goedemiddag, met Sjaaltje Snotbitch, wat kan ik voor u doen?
-Goedemiddag, de Vries hier. Ik heb maandag Eredivisie Live besteld. Net effe gecheckt, maar geen EL op mijn TV. Zondag is Feyenoord-Ajax. Gaat dat nog lukken?
-Wat is uw postcode en huisnummer?
-8282 DK, nummer 666.
-Computer says no.
-Pardon?
-Er is geen bestelling voor EL op uw account.
-Oh. Nou, ik heb anders wel een bevestigingsmail gehad.
-Ah. U heeft het via internet besteld (op een toon alsof ze zegt: Ah, u bent priester en u hebt in naam van de Heere Jezus uw slooier in kleine kinderen gepropt).
-Inderdaad, dat is juist. Dat heb ik via internet gedaan.
– Ik zie hier dat u een extra digitaal pakket hebt? ( op een toon van: U slaat kinderen, filmt het en zet het op You Tube)
-Ja klopt, was een andere actie. Ben ik een maand geleden over gebeld. Drie maanden Digitaal extra pakket voor 5 euro per maand. Heb ik ja op gezegd.
-U betaalt daar niet voor. (Op een toon van “U hebt Joden op transport gesteld naar Auschwitz en ze daar vergast).
-Jawel hoor. Vijf euro in de maand. Maar daar gaat het nu niet om.
-Hier staat anders “0 euro”. (Op een toon van “Hoe durft u te ontkennen dat u achter in uw tuin 37 bejaarden heeft begraven die u hebt beroofd en vermoord”).
-Oh, nou ja. Whatever & wat maakt het verder uit, daar bel ik niet voor.
-U hebt al een abonnement op Eredivisie Live en daardoor kan ik uw aanvraag niet activeren. (Op een “U eet uw buurkinderen bij uw ontbijt en het kan u niks schelen wat een ander daar van vindt”).
-Huh?
-U hebt al een abonnement op Eredivisie Live en daardoor kan ik uw aanvraag niet activeren.(Op een “U hebt uw hele buurt onthoofd en daarom krijgt u geen Eredivisie Live” toontje
-Ja, dat hoorde ik. Ik snap het alleen niet
EN DAT HAD IK DUS NIET MOETEN ZEGGEN! VANAF DAT MOMENT GING HET HELEMAAL MIS EN IS HET EEN WONDER DAT ER GEEN DODEN ZIJN GEVALLEN!!
-Ik heb helemaal geen EL, hoe kan het dan dat u mijn aanvraag niet kan activeren?
-Extra digitaal pakket
-Pardon?
-Ik zei extra digitaal pakket. U hebt een extra digitaal pakket, daardoor kan ik uw aanvraag niet activeren.(op een “U bent een broer van Ali B.” toontje)
-Ach so, nu snap ik wat u bedoelt. U zei EL maar u bedoelde extra digitaal pakket.
-IK ZEI HELEMAAL NIET EREDIVISIE LIVE!!!! ( op een “Je hebt mijn oma anaal verkracht” toontje)
-Nou ja, maakt niet uit, vergissen is menselijk.
-IK ZEI HELEMAAL NIET EREDIVISIE LIVE!!!! (Op een “ik bel de politie hoor!” toontje)
-Oh, nou ja, geeft verder niet, maar ik….
-IK ZEI HELEMAAL NIET EREDIVISIE LIVE!!!! (Zeer geagiteerd en ongeduldig met deze domme voetbalfan toontje): Wat kan ik nu voor u doen meneer de Vries, waarvoor belt u nu?
(Lang bleef ik rustig, goed humeur, kemmij ut allemaal verrottuh joh modus aan. Ik stelde mij een besjaalt hockeykutje voor met Kindejen vooj Kindejen accent. Een Arrogante Vindicathoer. Een snolletje uit het Gooi wiens pappie niet genoeg bijdraagt waardoor ze bij moet beunen bij Ziggo).
-Hey, ik dacht dat ik duidelijk was. Ik wil Eredivisie live kijken. En mijn vraag is hoe lang dat nog gaat duren.
-Daar heb ik u toch antwoord op gegeven? (Op een “U hebt jaren bij PSV gespeeld” toontje).
-Uhm, nou, dan is mij dat antwoord ontgaan.
-Meneer de Vries, wát kán ík vóór ú dóén? (Alsof ze niet de uitvinder van de hapklare Satékroket aan de lijn had, maar één of andere dreinende kleuter)
-Ik wil Eredivisie live kijken. En mijn vraag is hoe lang dat nog gaat duren.
-De keus is aan u. (De stoel of de kogel of opgehangen worden)
-Oh. Nou, doe maar per direct dan.
-Dat bedoel ik niet meneer de Vries (nog steeds datzelfde toontje, alsof ik haar doorlopend voorstel of ze mijn reet even schoon wil likken daar ik in de diarree ben en het wc papier op is).
-Ah. Wat bedoelt u dan wel?
-U moet kiezen, wat wilt u, Extra digitaal pakket of Eredivisie live. Allebei kan namelijk niet. (U hebt mijn kat opengesneden en de ingewanden rauw opgegeten terwijl het bloed bij uw mond langs druipt).
(Schijnbaar weet elke Nederlander dat, ik wist het niet)
-Okay, laat Digitaal extra dan maar zitten. Wat een onzin trouwens, dat dat niet kan.
-Meneer de Vries, wat kan ik voor u doen? (Nog steeds op een toontje alsof ik haar net gevraagd heb het doucheputje oraal schoon te maken).
-Ja jezus, hoe vaak wil je dat ik het zeg? Ik wil EL.
-Dan zult u een keus moeten maken meneer de Vries (op een toon alsof ik een wilsonbekwame demente bejaarde ben. Opeens wist ik hoe Prinses Juliana zich in haar laatste maanden gevoeld moest hebben als er weer zo’n gangsterliefje annex nieuwe prinses tegen haar zat te bitchen).
-Okay, listen up. IK WIL EREDIVISIE LIVE! Dus laat dat digitale extra gedoe maar zitten. Dat heb ik inmiddels drie keer gezegd, moet ik het voor je spellen? Moet ik langs komen en het op je dikke reet tatoeëren? Moet ik het voor je zingen? De stront uit je oren pulken en het met een megafoon in je flaporen toeteren? Zeg het maar.
………….volledige stilte……………………..
3 minuten later:
-Meneer de Vries, wat kan ik verder nog voor u doen? (op een kortaffe toon waardoor ik het idee kreeg dat ik net op haar nieuwe kapsel gescheten had en mijn reet aan haar nieuwe jurk afgeveegd had).

– Weet ik veel, ik heb namelijk geen idee wat jij de afgelopen minuten gedaan hebt.
-Ik heb uw extra digitale pakket geannuleerd en EL in het systeem gezet, kan ik verder nog iets voor u doen? (nog steeds op een toontje alsof ik haar pasgeboren baby opgegeten had).
-Nou, u zou eens kunnen proberen niet zo bitchy te doen. Ik bel met een normale vraag en krijg één of andere chagrijnige trut aan de lijn die net doet alsof ik een mongool ben. Daar heb ik erg weinig trek in. Dus doe effe normaal in het vervolg.
-Kan ik nog iets voor u doen meneer de Vries? (Tergen is mijn hobby en ik ga u knettergek maken meneer de Vries)
-Ja. Zak maar in de stront vreselijke snothoer met je arrogante kut attitude en je chagrijnige hondenkop. Ik hoop dat je vent Trichomoniasis oploopt en jou besmet en dat je een onaangename, vies ruikende afscheiding, die groenig van kleur kan zijn en soms schuimt uit je doos van Pandora ziet komen. En dan ben ik nog mild vandaag omdat ik een goed humeur heb ook. Bananensnol.

Maar goed, toen ik naar beneden ging had ik wel Eredivisie Live. En Ajax won de Klassieker. Dus het was het wel weer waard. Al had ik wel een ongelooflijk kuthumeur aan dat arrogante sjaaldiertje over gehouden. Ik was al op weg naar Ziggo om daar iedereen die me voor de voeten kwam met een dubbelloops geweer volledig ondersteboven te knallen. Maar goed, dan kon ik zondag weer geen Feyenoord-Ajax kijken, dus ben ik ten halve gekeerd. Altijd beter dan ten hele gedwaald zeg ik altijd maar.

Over abubakaridevries

Misantropisch regenwoudbewoner
Dit bericht werd geplaatst in Abubakari de Vries vertelt & fantaseert & schrijft, Ajax, Tillevisie en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op Update: Eredivisie Live aanvragen, hou me tegen, ik vermoord dat Ziggo wijf!!

  1. Em zegt:

    Hahaha geweldig geschreven!!

Geef een reactie

