Amateurvoetbal Rules (& Winter SUCKS!) VVG & VVK + ICEAGE in VERA

Op zaterdag (en/of) zondag even naar het voetbal, een fijn tijdverdrijf voor aanhangers van de stelling ‘Amateurvoetbal Rules’. Dinsdag speelden de kinderen zonder jas buiten, de lente had die vette moddahfokker van een winter eindelijk verdreven. Jubel & Zegen & HOERA! 
Dacht ik. 
Toen ik zaterdag mijn luie reet uit mijn warme nest had gekregen en naar buiten keek ontsnapte mij gelijk een hartgrondige GVD. Pardon my French, maar wat een kutweer. Was die vuile rotwinter toen de lente even niet oplette toch weer terug gekomen… Regen & kou, daar ben je lekker mee. 

Anyway, na lang twijfelen toch maar gewoon de fiets gepakt voor het dubbelprogramma op het Noorden, VVG-Haulerwijkse Boys en VVK tegen (toepasselijk) Noordpool (of nee, het was Poolster).
De focus lag bij VVG-HB, onderwijl zo nu & dan eens omkijkend wat er bij VVK gebeurde.
Van alles. Al binnen de minuut stond het 0-1, na een kwartier al 1-4 en halverwege de eerste helft 2-4 in het nadeel van VVK.

Het VVG doelpuntenfeest kwam wat stroever op gang, maar halverwege de eerste helft was daar dan toch de verdiende 1-0. Die vlak voor rust uit een corner die er in één keer in vloog teniet gedaan werd, 1-1. Bij VVK was de ruststand trouwens 2-4.
Omdat ik ondanks mijn voorzorgsmaatregelen (regenjas, muts op etc) het koud had en nat was ben ik in de rust toch maar naar huis gegaan. Het stukje van het Noorden naar huis mantra-end ‘godverdomde vieze vuile gore kutwinter godverdomde vieze vuile gore kutwinter godverdomde vieze vuile gore kutwinter godverdomde vieze vuile gore kutwinter godverdomde vieze vuile gore kutwinter godverdomde vieze vuile gore kutwinter godverdomde vieze vuile gore kutwinter godverdomde vieze vuile gore kutwinter godverdomde vieze vuile gore kutwinter godverdomde vieze vuile gore kutwinter godverdomde vieze vuile gore kutwinter.
Uiteraard ook nog van alles gemist. VVG had nog met 4-2 gewonnen, VVK (1-4 na een kwartier, ik zeg het nog maar even) bleek zelfs nog op 5-5 ge-eindigd te zijn…
Kutzooi. Maar goed, het is maar waar je chagrijnig van wordt natuurlijk… 🙂
Overigens zijn de Goddelijke Kanaries van Mamio duidelijk ook geen IJsvogels, Vorige week 8-3 verloren, zaterdag 7-0 verloren.
VV Dokkum wel gewonnen (1-2 bij WTOC) en Buh Kwiek weer eens verloren (0-1 tegen de Wykels uut Hallum – ex club van abu.com celeb Onkel Ed!- ). 

015Het goede humeur kwam helemaal terug bij het eten van een (door vrouw & kinders zelf geproduceerde) pizza. Lekker & Gezond. Na het eten was het knutseluur voor de afdeling creatieve dochters, dus dan maar even voor EL om te zien hoe PSV met Heerenveen af zou weven. Ik was van plan te kijken tot PSV de wedstrijd beslist had en de tv dan uit te zetten, want aan winnende PSV’ers heb ik net zo’n hekel als aan kou & regen, maar dat pakte dus anders uit. Friezen voor Friezen (ik ben & blijf natuurlijk wel gewoon een oprjochte Frysk), 2-1 winst voor it Fean en alweer een beter humeur.

ice-age-earth-control-puce-mary_10
Omdat ik toch nog moest werken en dus sowieso richting Stad/Vera moest de dag afgesloten met Iceage in Vera. Was ik vrij geweest dan had ik denk ik toe gegeven aan de verleiding om lekker warm binnen te blijven in plaats van door een inmiddels besneeuwd koud semi nachtelijk  Groningen te fietsen. Iceage, met die lange rotwinter sowieso wel een toepasselijke band. Vier Denen (ik had Fischer, Poulsen, Eriksen en Andersen in de basisopstelling van Iceage verwacht) van een jaar of 19/20. Harde galmende punk met 80’s tic. Een dronken zanger die twee keer op zijn bakkes ging. In het publiek celebs als Bill Vlinder & de faam & Friends, Foto Peer en ieders favo Grunn fan Eelco (die een dag daarvoor nog in de Euroborg mee zong voor het goede doel : Maaskant Rot Op). 
Kernvraag is dan natuurlijk ‘had ik er spijt van gekregen als ik niet gegaan was’.
Het voorprogramma (deel 1 had ik gemist ‘maar je hebt niks gemist’ aldus Pieter de Uutsmieter die mij overigens spontaan op de gastenlijst plaatste toen hij mijn besneeuwde boeventronie zag, Pieter Superheld dus!) deel 2 bestond uit een man/vrouw (volgens Foto Peer een vrouw, ik dacht dat het een mannetje was, maar dat zie je sowieso nooit bij die heavys, dus wat maakt het ook uit) met lang blond haar die soundscapes produceerde. Om precies te zijn een vreselijk eentonige bak teringherrie. Teringherrie in de negatieve zin van het woord, dus na een paar minuten vlug & lenig naar de kelderbar gevlucht.

ice-age-earth-control-puce-mary_18
Het hoofdprogramma was dus Iceage, best leuk & aardig en bij tijd & wijle ook wel te gek, maar op een gegeven moment wel wat veel van hetzelfde. Wat dat betreft was het dan ook niet zo’n ramp dat ze er na dik 40 minuen alweer mee stopten. Al blijf ik een concert van 40 minuten belachelijk kort vinden. Maar goed, het was verder wel de moeite waard, dronken zangertje die tussen de nummers door niks zei, alleen een titel mompelde en los ging, 3 strak spelende mededenen, wereldschokkend was het allemaal niet, okay genoeg dan weer wel.
En zo sloot ik deze cold & wet begonnen zaterdag toch nog af met een tevreden lach op mijn kop. Want zo ben ik dan ook wel weer.

MEER ICEAGE THROUGH THE EYES OF PEER HERE

Over abubakaridevries

Misantropisch regenwoudbewoner
Dit bericht werd geplaatst in Amateurvoetbal Rules, Muziek, Voetbal en getagged met , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

