*Cool out* Jeff the Brotherhood *We are the Champions*

Getuige de titel van hun plaat zijn ze fan van Ajax. Ik op mijn beurt ben ook fan van Jeff the Brotherhood. De band van Jake & Jamin Orrall uit Nashville Tennessee, a real brotherhood (net als the Spits waar de gebroeders Erin & Sean Wood de spil vormen).
Op dit moment (en dat is al een flinke tijd het geval) op 1 in de Abubakari top 100. Een vaste basisplaats in de cd speler en elke nacht voor het slapen op de blote knietjes om tot god te bidden dat ze ook in 2013 in Vera komen. (In 2012 speelden ze wel in Vera, maar toen kende ik ze -godverdegodver!- nog niet).
Beetje Weezer ten tijde van de blauwe plaat (hoes eigenlijk), beetje Pavement (zei Sono Frikus en inderdaad), beetje punkig (zoals je hieronder kunt horen bij “Cool out”), maar vooral heel erg Jeff the Brotherhood! Hier wat psychedelisch, daar wat recht toe recht aan…
Geweldige band dus. Luister maar.

Over abubakaridevries

Misantropisch regenwoudbewoner
Dit bericht werd geplaatst in Muziek en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op *Cool out* Jeff the Brotherhood *We are the Champions*

  1. Anti Humani zegt:

    Erg vet! Lijkt een beetje op The Spits. Fijne blastbeat op het einde !

  2. Anti Humani zegt:

    De hele plaat even geluisterd. Goed te doen, maar wat is Health & Strength een fucking irritant strontnummer zeg! Godverdomme. Ik luister nog liever Terrorist Attack van The Spits.

    • Ik heb hem even opgezet, haha, ik vind het wel een leuk nummer, geen topper (en duidelijk geen Bill Vlinder muziekje), maar ik vind het geen irritant nummer.

      Ik heb hem trouwens bij Soulseek gekocht (gratis) en daar stond Hypnotic Nights (uit 2012) ook nog bij op. Ook een prima plaat.

Geef een reactie

