De dood van een virtuoos, een eerbetoon aan Ray Manzarek (the Doors)

Toen ik een jaar of 17 was (en voornamelijk punk & hardcore luisterde) kreeg ik van een collega een tape met daarop LA Woman van the Doors. Uiteraard kende ik de bekende Doors nummers wel, maar daar was het tot die tijd bij gebleven. Het duurde niet lang of the Doors schalden net zo vaak als MDC, Dead Kennedys of DRI door mijn kamer. Okay, Mr. Mojo Risin was een charismatisch frontman, maar degene waardoor ik Doors fan werd is toetsenist (en samen met Jim Morrison oprichter van the Doors) Ray Manzarek.

deerhunter_microcastle-album-artIk ben een groot liefhebber van toetsen in welke vorm dan ook en de Godfather of Keys is wat mij betreft Ray Manzarek. Een ongeëvenaarde kunstenaar op orgel en electrische piano (wat ik misschien wel het instrument met het allermooiste geluid vind) is niet meer. Rest in Peace Ray…

Over abubakaridevries

Misantropisch regenwoudbewoner
Dit bericht werd geplaatst in Muziek en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op De dood van een virtuoos, een eerbetoon aan Ray Manzarek (the Doors)

  1. JFK zegt:

    Mooi eerbetoon meneer De Vries. Ik ben een groot bewonderaar van The Doors en ook Ray was een idool voor me. De mooie riedel in Love her madly zal ik nog intenser gaan beluisteren.

  2. Anti Humani zegt:

    Ik kom dan wel uit een huishouden waar The Doors net zo vaak wordt gedraaid als een gemiddelde acid jazz band, maar dat weerhoudt mij er niet van om LA Woman, Strange Days en de self titled erg vaak te draaien. Drie krakers van formaat, mede dankzij de keys.

  3. sono freakus zegt:

    Mooi eerbetoon en vandeweek een fijn doors avondje gehad. LA woman wat een ontzettend te gekke plaat is dat toch. 1 nummer is te weinig abu en ga nu hem even heeeeelemaal draaien.

Geef een reactie

