Deerhunter in Vera 2007 + Blik op wat Vera te bieden heeft in mijn nakende (12 dagen durende) week vakantie

Deerhunter / © Esther, 2007
Deerhunter in 2007 in Vera. De foto is van Esther. En dat is de enige die ik ooit tegen Andrew Loomis van Dead Moon hoorde zeggen dat ie eens wat door moest zuipen. Ik geloof dat ze later die nacht gezamenlijk van de trap voor Vera donderden. Maar dat terzijde. De poster is van mijn favoriete Vera Poster kunstenaar Willem Kolvoort.
Kijk hier: zijn posters. En hier: zijn site.

Ty Segall + Each Other / © Willem Kolvoort, 2012
En omdat het in vergelijking met vorig jaar (3 platen, 2 Europese tours) wat rustig is rond Ty Segall hier ook nog de concertposter van het afgelaste Vera concert van vorig jaar opdat Willem Kolvoort nog wat meer eer van zijn werk heeft. En om ze in Vera op een idee te brengen.

Want (nog anderhalve nacht) ik heb bijna weer vakantie en dus dacht ik net effe (op mijn werk, daar heb ik ook vaak vakantie, al is het ook wel eens een gekkenhuis alhier, zoals gister toen een complete gang blank stond, maar dat terzijde) te gaan kijken wat Vera in de aanbieding heeft in die 12 dagen (lange week inderdaad, dat is ook alleen als ik een week vakantie heb dat weken 12 dagen duren, mijn werkweek daarentegen duurt dan weer slechts drie dagen) maar godverdomme wat een armoede zeg.

 Kan ik woensdag (dag 1 van mijn vakantie) naar the Veils (label under: Nick Cave & Leonard Cohen volgens Vera -bedriegers!!-). Als the Veils op Leonard Cohen of Nick Cave lijkt dan lijkt mijn meezingen met Nattefrost op Udo Jürgens. En mijn gerochel als ik verkouden ben op Demis Roussos featuring Corry Konings. The Veils is namelijk een beetje Nick Cave aan de diarree en Leonard Cohen na een triootje met Gordon & Joling. Het heeft echt helemaal geen fuck met Cave of Cohen te maken, tenminste dat nummer wat ik op de Vera site hoorde in elk geval niet. Zeikerige kutmuziek met een jankzanger is waar ik the Veils onder label.

Dan Mr & Mississippi.
In het stukjeop de Vera site staat het al “te braaf, te berekenend, te geregisseerd”. Zal dus wel een keer bij de DWDD opgetreden hebben en dan krijg je er tegenwoordig geloof ik gratis een optreden in Vera bij.
Dan krijgen we vrijdag the Fresh & Onlys. Een saaie mix van the Veils en Mr & Mrs Sippie ofzo, ik vond het hoe dan ook alweer een slijmjurkensaaiehomo-muziekje. Terwijl Black Cobra dan in het Patronaat te Haarlem speelt. Verschil moet er schijnbaar zijn.

Zondag een zingende postbode uit Groningen (als ie bij Potetos voetbalt ga ik kijken!) als extraatje bij één of andere presentatie. maar ik wil geen presentatie. En ook geen postbode. Ik wil punkgitaren, toeters en orgels.

Dan tot donderdag helemaal niks. Beter gezegd tot en met donderdag helemaal niks.
Donderdag: “3FM serious talent on tour” het wat hitgevoeliger segment van de Nederlandse popscene… Tsja. Hele dikke tsja.

En verder?  De plaatpresentatie van Hoppah! Maar da’s op zaterdag en dan is mijn vakantie alweer voorbij. Niet dat ik Hoppah! ken, maar het stukje op de site had mij nog wel naar Vera kunnen doen gaan mits het in mijn vakantie was gevallen.
Kortom & krachtig: Godverdomme. Wat een armoe.

Donderdag the Melvins (want die spelen tegenwoordig elke maand in NL maar ook nooit meer in Vera…). Komende zondag Black Cobra, woensdag Jeff the Brotherhood en op vrijdag de week afsluiten afsluiten met een band -naar keuze in het kader van zo moeilijk ben ik helemaal niet eens- die punk, toeters en orgel combineert. Dat is Vera. Niet het wat hitgevoeliger segment van de Nederlandse popscene. Of (maar weer) een plaatpresentatie van een Groninger band omdat er verder ook geen reet in Vera staat die week. Of saaie zeikhomo muziek die je van pure ellende maar labelt onder Cave/Cohen. Pas maar op dat Nick Cave het niet leest, straks daagt ie je nog voor de rechter wegens smaad.

Maar goed, slappe tijden dus. Maar bij het verder kijken zie ik dat ik gewoon te vroeg vakantie heb. Week later garage rocken met de Krontjong Devils & the A Bones en een dag daarvoor al Naam (mij laatst getipt door Bill Vlinder en die tipt nooit kutmuziek. Geen absolute topper, maar wel eentje die ik zwaar overweeg live te gaan checken. Brooklyn kraut-metal crushers NAAM’… Vette psychedelica inclusief toetsen! En op de dinsdag daarna komt Thurston Moore van Sonic Youth op bezoek. Dat is dan een Vera weekje wat ik liever in mijn vakantie had gehad. Plenty keus. Tis nait aans en ook buiten vakantieweken heb ik wel voldoende tijd om naar Vera te gaan. Maar als ik vakantie heb nog meer.

En dan nu… Black Cobra. Mij ooit getipt door Peer, u weet wel, vanne foto’s. En ooit van de reacties (dwz 25 you tube clips + Peer comments per nacht). Een ideaal muziekje om vlak voor die van Ajax de kleedkamer verlaten en de Arena betreden nog even op volume oerkracht te luisteren. En om daarna Ola Toivonen in minuut 1 even een cakie te geven. Agressieve GVD muziek dus. Schop voor je bek/Trap in je zak/Ram op je rotkopmuziek.

Draait er dan nog een coole film? Zo op’t eerste oog niet. Maar ik sta open voor filmtips, dus als mijn kijkers en kijkerinnen nog iets te tippen hebb’n…

Over abubakaridevries

Misantropisch regenwoudbewoner
Dit bericht werd geplaatst in Fruitblikken, Live in Vera (Concerten), Muziek en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op Deerhunter in Vera 2007 + Blik op wat Vera te bieden heeft in mijn nakende (12 dagen durende) week vakantie

  1. antihumani zegt:

    Over 3 maanden White Hills weer in Vera, samen met Dead Ghosts (vet!). Ook het vette (hehe) Shannon & The Clams komt, maar laat de support alsjeblieft geen Traumahelikopter zijn…

  2. sono freakus zegt:

    Las op de Elpee site dat de oblivians weer een nieuwe plaat hebben. Geen echte sono freakus muziek, maar wel iets voor Abu om te tsjekken, of heb jum al gratis en voor niks opgehaald bij de grootste platenzaak ter wereld Soulseek ? Wellicht komt er ter promotie nog een concertje in Vera ?

    • Nee, dawizziknie. Goed nieuws. Al is het altijd afwachten wat het na een tijdje afwezigheid is, maar van the Oblivians -die ik in het rijtje met DKs en the Spits schaar, kortom de elite divisie der ruighauwers- kan ik mij nauwelijks voorstellen dat het tegenvalt. Een paar jaar geleden zag ik ze trouwens nog in Vera, reünie concert, dat was in elk geval primadeluxe. Wat mij betreft komen ze dit jaar nog even langs.

Geef een reactie

