Circle Jerks Live 1981 + Keith Morris 2008 + the Icarus Line + JEFF the Brotherhood koopt platen

statsAmateurvoetbal Rules ontpopt zich (dankzij hier & daar wat reclame maken, op de site van Gruno bijvoorbeeld) zowaar tot een kijkcijferkanon.
Maar Amateurvoetbal Rust, dus de kijkcijfers zullen wel weer ietwat gaan zakken, maar dat kemme geen reet schele. Elke dag een cool muziekje en dat de hele week. (En tussendoor misschien nog wat voetbal). Zien we dan wel eens weer. 

Group Sex van de Circle Jerks, dat is een plaat naar mijn hart. 15 nummers in 15 minuten, snel & fel. Drie nummertjes laaif, Circle Jerks 1981!

En daarna met Keith Morris naar de platenzaak.
Circle Jerk and founding member of Black Flag. Koning.

The Icarus Line, daar had Keith Morris het net over. Die heb ik begin deze eeuw nog wel eens in Vera gezien.
deerhunter_microcastle-album-art(Peer was er ook, die maakte foto’s en mailde me er twee)
En daar had ik toen ook een cd van (gedownload, dat mocht toen nog gewoon). Vanne week maar eens kijken of ik die nog ergens kan vinden.

Live vond ik het wel te gek, dat kan ik mij nog wel -vaag- herinneren. Net een later nummer (Slayer getiteld) van ze gehoord, maar daar werd mij gelijk duidelijk waarom ik the Icarus Line inmiddels ook alweer vrijwel vergeten was.


Dit nummer komt uit 2000. Komt mij niet of nauwelijks bekend voor. Ook geen idee meer welke plaat ik gedownload had. Kortom, vanne week maar eens zoeken. Misschien vond ik er op plaat ook niet zo veel aan, anders had ik vast nog wel geweten waar die cd is. Nou ja, in mijn herinnering leeft het voort als iets wat ik toen wel te gek vond.

Volgens mij heette die plaat Penenance Soirée. En dit is het eerste nummer.

Komt mij niet eens een klein beetje bekend voor… Live was het schijnbaar indrukwekkender dan op plaat.

imagesGoed nieuws voor Sono Freakus. KISS speelt Alive II op Noorderzon.
In originele bezetting.

Dat vertelden de jongens van JEFF the Brotherhood me toen ik ze tegenkwam bij Amoebe’s. Fillumpie!


Over abubakaridevries

Misantropisch regenwoudbewoner
Dit bericht werd geplaatst in Muziek en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

6 reacties op Circle Jerks Live 1981 + Keith Morris 2008 + the Icarus Line + JEFF the Brotherhood koopt platen

  1. antihumani zegt:

    Tering, wat een stel ondoden, die 2 van Jeff the Brotherhood. Doe mij maar Keith Morris en z’n coole bands (Black Flag en Off! dus).

  2. Wat wil je? `i sold all my cd´s at highschool. To buy me marihuana`…

    Wat is er mis met Group Sex (van Circle Jerks dus)?

    • antihumani zegt:

      Die band doet me simpelweg niks. Eigenlijk ben ik ook niet eens erg bekend met Black Flag onder Keith Morris, meer met Henry Rollins. Off! is wel goed te doen, vooral de eerste cd.

  3. sono freakus zegt:

    Met op de een na onderste foto Gene Simmons en Paul Stanley in hun eerste pogingen om een flitsende outfit te bedenken voor hun nieuwe rockband.

  4. sono freakus zegt:

    live vond je het toen volgens mij best wel te gek terwijl de plaat toch minder indruk maakte, vandaar dat je hem kwijt bent misschien. Want had je nu juist omdat je het live zo te gek vond, de plaat gedownload, of had je hem juist vantevoren gedownload, en dat dat de reden was dat je toen naar het concert bent gegaan ? Na het concert vond je het live in ieder geval wel te gek en daarom is het des te meer gek te noemen dat je je bepaalde nummers niet meer kunt herinneren, of is dat omdat je de cd al een tijdje kwijt bent ?

Geef een reactie

