Parquet Courts in de fietsenwinkel op SXSW

Chelsea Light Moving speelde er en ook Bill Vlinders laatste Vera Concert tip speelde er. In “Mellow Johnny’s Bike Shop” in Austin Texas op SXSW 2013.
En net als Chelsea Light Moving speelt dus ook Parquet Courts in Vera, Groningen (woensdag 16 oktober om precies te zijn).
Op de vera site hebben ze het over “up-tempo pakkende punkrock met een nonchalante Libertines-swag in de zang”. Hokje zus en hokje zo, het geeft wat duidelijkheid, maar bij Vera donderen ze wel vaker iets in een hokje waarvan je denkt “Uhhhh okay…”.
Maakt verder niet uit, best een lekker muziekje, alleen heb ik schijnbaar dan weer een andere definitie van punkrock.

En Bill bedankt voor de tip, de vorige “checkt want binnenkort in Vera” tip (NAAM dus) luister ik ook nog steeds met veel genoegen. Zowel Naam als Parquet Courts, ik had er nog nooit van gehoord. Altijd fijn dus, zo’n familielid die je hier en daar even attendeert.

Over abubakaridevries

Misantropisch regenwoudbewoner
Dit bericht werd geplaatst in Muziek en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

5 reacties op Parquet Courts in de fietsenwinkel op SXSW

  1. sono freakus zegt:

    Jij gaat toch ook bijna dagelijks in een coole fietsenwinkel ? Ideetje om de Spits eens te vragen daar te spelen ? Was er overigens geen sprake van dat Jeff the B. daar ergens in augustus sowieso komt spelen ?

  2. antihumani zegt:

    Hele concert (vol krakers en hits) staat ook op Youtube. Up tempo haha. Zelden zo’n trage opener gehoord, hoewel de daaropvolgende nummers wel wat sneller zijn. Jammer dat Dead Ghosts en White Hills niet meer op dezelfde dag spelen trouwens.

    • antihumani zegt:

      Psychedelic Horseshit, de band op het shirt van de gitarist/zanger met de gele Telecaster, ook fijne shit trouwens.

    • Ik weet het, ik heb ze op you tube gecheckt middels het concertje in de fietsenwinkel. Opener vond ik het te gekst, dus die heb ik hier geplaatst.
      Beide platen inmiddels binnen, American Specialities heb ik 1x gehoord, maar daar vond ik zo op het eerste gehoor niet zo veel aan. De tweede -Light up Gold- klinkt beter.

Geef een reactie

