Live in Vera, Mikal Cronin (15-8-13)

mikal-cronin-de-keefmenDe vorige keer vlak voor de zomerstop, nu gelijk na de zomerstop, Mikal Cronin in Vera. Vorige keer was het nog niet echt druk, tussen de 50 en 100 man las ik in mijn terugblik van vorig jaar.
Nu waren het er minimaal drie keer zoveel (ik gok deze keer op 250 a 300 man). Mikal Cronins tweede plaat mag dan wat minder sterk zijn als zijn eerste (al is het nog steeds best een aardige plaat), hij heeft in het afgelopen jaar schijnbaar naam gemaakt.

mikal-cronin-de-keefmen_15
De start was goed met gelijk drie prijsnummers van de eerste plaat, de rest van de show was ook prima. Live wat harder en ruiger dan op plaat, dat komt Mikal Cronins muziek alleen maar ten goede. Een uur en een kwartier gespeeld, waaronder een toegift bestaande uit een solo nummer en een (lang uitgerekte) cover, een drumster met een Black Flag shirt (dezelfde die ik ook heb, maar dat terzijde), de tweede helft van Vera’s concertseizoen is geopend. En vandaag las ik dat Sebadoh in oktober naar Vera komt. Hopelijk volgen Jeff the Brotherhood, Ty Segall en the Spits nog.

Fotos zijn van Peer. Hier meer Peer @ Mikal Cronin + de Keefman.

Over abubakaridevries

Misantropisch regenwoudbewoner
Dit bericht werd geplaatst in Live in Vera (Concerten), Muziek en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

9 reacties op Live in Vera, Mikal Cronin (15-8-13)

  1. antihumani zegt:

    Met het oog op Dead Ghosts, White Hills, Shannon & the Clams en Parquet Courts in Vera heb ik Mikal Cronin maar geskipt. Tijd dat The Spits naar Vera komen (of ergens anders in Nederland)!

    • De Spitsen zijn niet de meest tourlustigen in het muzikale spectrum, vorig jaar een Europese tour met 8 optredens (waarvan 1 in Amsterdam en nul/geen één in Grunn. Kut jaa). En nu waarschijnlijk weer heel lang niet.

      • sono freakus zegt:

        Hopen op Heavy Times in Vera ergens de komende tijd. Derde plaat fix it alone wordt hier al wekenlang zwaarr gedraaid en meegeblerd door ondergetekende, wellicht ook een fijn plaatje voor abu om te tjekken………

      • Heavy Times wordt al jaaaaren gespamt door mijn PSV vriend Keimpe. Nu Keimpe de moed op heeft gegeven begint Sono Freakus HT te spammen? 🙂

        Tot op heden kon het mij nooit dermate bekoren dat ik er wild van werd. Op zijn best “wel leuk” maar meer ook niet. Maar goed, ik zal wel nog eens een poging wagen. Misschien is dit dan de plaat die mij over de streep trekt.

      • Ah, ik blijk in de war… De band die Keimpe tipt is Jon Spencers Heavy Trash. Ik heb Heavy Times namelijk net gedownload en toen besefte ik mijn vergissing. Heavy Times, daar heb ik volgens mij ook wel eens eerder iets van gedownload. Mdt.

    • Zware rockers UFOMAMMUT (29 sept.) en het punkrock avondje met de Hex Dispensers en the Bloody Hollies + the Beavers (1 sept.) staan trouwens ook nog op mijn lijstje van Vera concerten waar ik wellicht heen ga.

  2. Peer zegt:

    fuk Frits Spits , tiet veur wat riel deunderie — ik noem een Bongripper , een Yob , wellicht nog een COF , een Dopethrone , een Bongzilla mag ook — om u een flinke dreun te geven — als tipgevert,zeg maar

    p.e (voorbeeldje) :

    btw; speelt luid!! kunnen die vervelende buren (..) ook direct opzoute!!
    2 vliegen in 1 mep ( dank aan Sr db ) hell yeah!!

  3. Anoniem zegt:

    Spam ? Dat ken ik alleen uit de sketch van Monty Python. Ik geef slechts een tip. Ik wil namelijk niet dat ik over een jaar of wat, als Abu er achter komt hoe een geweldige plaat dit is, verwijten horen dat ik dat nooit gezegd heb en dit en dat…Heb je mij ooit weer over Goat, Moonhearts of KISS gehoord ? Nou dan.

Geef een reactie

