Live in Vera… White Hills 12-09-2013

whIn het kader van oh ja, daar was ik ook nog heen geweest een ietwat verlate terugblik op White Hills in Vera. Gelijk maar met de deur Vera binnen vallen dan…

Ze speelden eerst integraal de complete nieuwe plaat. En daarna nog wat oudere nummers. Daar zaten te gekke -hardere- stukken tussen en ook fijne noise in combinatie met bliep bliep psychedelica. Maar ik vond het op een gegeven moment vrij eentonig worden. Veel van het zelfde, weinig nuance. Of dat nu aan het geluid lag of aan de White Hills, ik weet het niet, maar ik vrees dat het toch aan de White Hills lag.
white-hills_6

Neemt niet weg dat het basisgeluid -harde noise met psychedelische tic-  van the White Hills wel te gek klinkt, maar dat blijft niet een dik uur lang te gek als het zo op elkaar  lijkt.
Dat ene kunstje kende ik op een geven moment wel zo’n beetje. Daarnaast meende ik mij te herinneren dat de drummer de vorige keer ook wat nadrukkelijker mepte dan deze keer. 
Vorige keer beter? Ja, vond ik wel.

SONY DSC
Maar wat dan weer wel? Dat het verder een genoeglijk avondje was met de nodige bekenden (er leken wel meer Friezen dan Groningers in Vera te zijn donderdag). Bijvoorbeeld een flitsende Bill Vlinder met zijn nieuwe coupe ‘fris & fruitig’. Die was een dag eerder ook al naar Dead Ghosts geweest. Klonk mij op plaat wat 13 in een dozijnig in de oren (en een kutgeluid boof&dien, het leek wel of ze in een hele grote badkamer stonden te spelen toen ze de plaat opnamen), maar laaif was het wel te gek geweest volgens Bill Vlinder.
Nou ja, het zij zo en tis nait aans. Volgende concert zal wel (weer) UFOMAMMUT worden.
Donderdag ‘a Place to bury Strangers’ maar ik geloof dat ik dan thuis moet blijven daar me vrouw dan iets hep. Nou ja, misschien is ze tegen die tijd ook alweer thuis en regent het niet, gaak wellicht nog efkes bij ‘APTBS’ kijken, jaar of wat geleden ook al eens gedaan, avondje duistere gitaar noise was dat, best okay. Al was het nou ook weer niet wereldschokkend, maar dat wordt het sowieso pas als Jeff the Brotherhood of the Spits komt.

Met dank aan Simone van der Heijden voor de foto’s en aan Wytse Sterk voor de poster.

Over abubakaridevries

Misantropisch regenwoudbewoner
Dit bericht werd geplaatst in Live in Vera (Concerten), Muziek en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op Live in Vera… White Hills 12-09-2013

  1. antihumani zegt:

    Dead Ghosts was super! Ondanks een vrij tam publiek (Alweer? Ja alweer.) een enthousiaste show weggegeven, pure liveband. Snel door de nummers heenvegen, sympathieke lui, geen gezeik tussendoor én een hard hitting drummert! Oh en White Hills? Teringband, kutconcert, saai, lelijke drone, dooie Alice Cooper en een matige Ego Sensation (wie?). Volgende keer rotte eieren mee.

    • Eddy zegt:

      Ik had een geweldige avond met White Hills en ik had de indruk dat andere mensen er ook van genoten hadden, maar misschien moet je er nog even aan wennen dat niet alles in deze wereld speciaal voor jou gemaakt wordt.

      • Bill Vlinder is nu eenmaal een man met een uitgesproken mening die hij niet met rozengeur, maneschijn en lieve woordjes verpakt. En dat mag.

        Of moet hij -omdat anderen er wel van genoten- zijn mening aanpassen aan die van de meerderheid?
        Nee toch? Nou dan.

        Smaken verschillen, dat hou je toch.

      • Eddy zegt:

        Ik kan mij niet herinneren dat ik dat gezegd heb, ik snap alleen niet waarom jullie zo hatelijk zijn.
        Beetje jammer, maar helaas……
        Die zogenaamde meerderheid is overigens relatief en daarenboven heb ik helemaal geen zin om ruzie met jullie te maken.
        Excuses!

      • Wat je wel zei is “maar misschien moet je er nog even aan wennen dat niet alles in deze wereld speciaal voor jou gemaakt wordt”. En dat kwam wat cynisch op mij over.

        Maar ik maak desalniettemin ook heel geen ruzie. Ik geef mijn mening. Net als jou. Kan & mag, niks mis mee.

      • antihumani zegt:

        Helaas, daar ben ik al aan gewend. Vandaar dat ik ruim voor het einde van de show Vera al ontvlucht was, om maar niet de rest van de show uit verveling tegen iedereen te gaan praten (en dus hinderlijk door White Hills heen te kleppen). En hatelijk? Welnee, hooguit lichtelijk overdrijvend. Voor vlakke betekenisloze teksten komt men niet op een blog toch?

      • Eddy zegt:

        Dat is zo! Gelukkig bedoelde je het niet zo zuur als ik het las 😉

  2. Aha, het lag dus niet aan mij dat het deze keer tegen viel.

    Je bent zeker eerder weg gegaan? Heb een paar keer wat de zaal rond zitten kijken, maar zag je niet meer.

  3. Peer zegt:

    en ook binnenkort ver buiten uwen regio : http://www.youtube.com/watch?v=wiIY1j0qJDA
    btw: niet langharig ende tevens geen punk . wat wenst u nog meer!!!

Geef een reactie

