Live in Vera…. UFOMAMMUT (29-09-2013)

ufomammut-ortega_18Vorig jaar ook al gezien (en toen werd ik op weg naar Vera zo goed als bijna dood gereden!), deze keer was ik alleen maar tien minuten te laat. Maakt bij veel bands niet zo veel uit, kan ook wel 10 minuten minder. Maar gister was het eigenlijk wel jammer. Ik weet niet of het kwam doordat ik dichter bij het podium stond dan de vorige keer of dat UFOMAMMUT in topvorm was, ik vond het in elk geval een geweldig concert. Van begin tot eind, vorige keer vond ik het ook wel te gek, maar volgens mij vond ik het nu (nog) te gekker.

Een loodzware trage logge donkere mammoet sound met space bliepjes, de (band)naam dekt de lading dus prima. Soms bezwerend en repeterend beukend, dan weer met een geluid als van een mammoet die aan het uitsterven is en zijn laatste doodsrochel uit stoot.
Meestal retetraag, soms iets meer tempo (er ging zelfs iemand pogoën, het was vast een hele oude punker die op deze trage sound nog even een keertje wilde pogoën).
Hoe dan ook een zeer te gekke show.

Over abubakaridevries

Misantropisch regenwoudbewoner
Dit bericht werd geplaatst in Live in Vera (Concerten) en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Live in Vera…. UFOMAMMUT (29-09-2013)

  1. Peer zegt:

    Kan me geheel vinden in Abu z’n comment. het was , zo niet , nog tofferder als (dan) vorige keer – Hellfest optreden daar gelaten want in ( Willem Ruis -rip ) tent dus (uiteraard) ander sfeertje (desalniettemin dikke prima overigens). Ik kan met een redelijke geruststellendheid zeggen dat de Ufomammoeten zich een plaatsje hebben veroverd tussen andere (genre) grootheden zo als daar zijn oa een Sleep / Electric Wizard / Kylesa / Acid King / YOB / Bongzilla / Atomic Bitchwax (vroegere) Monster Magnet / Earthless / Kyuss — om maar een paar fijne Goden der hardere – speesie gitaar bendes te noemen.
    Ufomammut? een erg toffe bende! – of had ik dit reeds gemeld …. kan zo maar

Geef een reactie

