Amateurvoetbal Rules: Bekerstadsderby Lycurgus (3C)-Gronitas (3B)

Yihaaaaa!!!!! Amateurvoetbal Rules straks gewoon weer voor me!
Woensdag typte ik vanuit mijn ziekenhuis bed nog:

Kans is heel groot dat ik morgen weer terug naar huis mag na mijn ziekenhuisopname. Ik heb geen idee of ik niet te zwak ben -was vanmiddag al aardig kapot van een potje douchen  – maar als het kan wil ik zaterdag naar Lycurgus-Gronitas.
Nummer 2 uit 3c vs nr 1 uit 3b, tevens een stadsderby. Ik kan alleen no way 90 minuten staan, dat weet ik nu al en het is -zeker in mijn huidige conditie- minimaal een kwartier fietsen en ik weet ook niet of ze me dat hier af gaan raden of niet.

Maar nu is het zaterdag en…..
Nou, het noodpakket (
flesje drinken en een paar pillen voor “zo nodig”, een banaan, een mandarijn, en een bruine boterham met pindakaas omdat ik behalve babi pangang niet veel achter elkaar kan eten en daardoor wat vaker op een dag wat eet tegen het gevoel van slapte) staat klaar.

Mijn vriendin rijdt me effe naar het sportpark en ik heb net ook ongeveer 3 kwartier achter elkaar gestaan terwijl ik van alles deed en dat ging ook goed. Dus straks lekker naar het voetbal! Zin in!

Heerlijk man, straks een lekker potje bekervoetbal. Echt heel erg veel zin in. Mijn scenario? 4-4 en Lycurgus door na strafschoppen.

Later: Een verslagje van deze bekerthriller.

headerNou ja, thriller….
De openingsminuten lieten een sterk Gronitas zien en het leek wel eens een lastig middagje voor Lycurgus te kunnen gaan worden. Schijn bedroog. Na de eerste vijf minuten nam Lycurgus het initiatief over en werd de betere ploeg. Hoe verder de wedstrijd vorderde, hoe groter het verschil werd. Het duurde 32 minuten vooraleer Lycurgus dat verschil in de score uitdrukte. Toen werd de bal door Erwin Pomstra van dichtbij diagonaal de kruising in gejaagd en had Lycurgus zijn voorsprong.
Op slag van rust de vorentscheidung. Een semi mislukte pass kwam bij een halverwege de Gronitas helft aan de zijlijn geposteerde Lycurgiaan terecht. Die beschikte over een timmermansoog en een hele secure trap. Hij schoot de bal vanaf zijn positie bij de zijlijn langs de ongelukkig geposteerde Gronitas keeper, 2-0.
Na rust was het in de 52ste minuut alweer raak en helemaal beslist. De bal bleef in een scrimmage vlak voor de lijn liggen en toen was Bob Kliphuis de attentste, hij frommelde hem binnen, 3-0. Het slotakkoord was de 4-0, klein kwartier voor tijd, toen Arvin Knol het overzicht behield, de bal breed legde en de 4-0 een koud kunstje werd.

Overtuigende ruime zege dus voor de nummer 2 van 3C tegen de koploper uit 3B, de klasse waarin ook mijn rootsclubs Dokkum en Buh Kwiek spelen. Lycurgus was ook echt veel beter, geflatteerd was het dus ook niet.

Ook VVK (3C) is een ronde verder, uit bij Westerlee werd met 5-3 gewonnen.
Ook nog goed nieuws uit 4C, VV Groningen won de inhaalwedstrijd bij Engelbert met 11-0 (!) en nam daarmee de koppositie over van Veendam 1894. Die gingen bij Corenos met 3-0 onderuit. VVG zit ook nog in de beker, dinsdag thuis tegen mede vierdeklasser Veenhuizen.
En ook daar ben ik weer bij, want exact een week na mijn operatie kende ik geen centje pijn bij mijn terugkeer langs de amateurvelden. Lekker weertje, hele lange frisse neus, prima middag!

Over abubakaridevries

Misantropisch regenwoudbewoner
Dit bericht werd geplaatst in Amateurvoetbal Rules, Voetbal en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op Amateurvoetbal Rules: Bekerstadsderby Lycurgus (3C)-Gronitas (3B)

  1. Robert zegt:

    zou leuk zijn als je er een verslagje van maakt morgen. Misschien met wat foto’s erbij ?

    Gr

    • Kijk nou, de topschutter van VVG!

      Ik maak altijd wel even een verslagje, hobby combi (amateur)voetbal kijken + schrijven, dus dat is het probleem niet.
      Het probleem is het aanvangstijdstip, 20.00 ipv 19.00. Dan ga ik dus na 35 minuten al weg omdat ik behalve amateurvoetballiefhebber ook Ajacied ben en ik dus Celtic-Ajax wil zien. Had eigenlijk gehoopt/verwacht dat jullie al om 19.00 zouden beginnen.

      Ik neem aan dat je al had gezien dat er hier een ruim VVG archief (dit seizoen en de vorige seizoenen) is? En ook een aantal verslagen van Groninger Boys van vorig seizoen? Zo niet, bij dezen dan.

      En succes morgen. Leg de focus maar op de eerste 35 minuten. 6-2 na 35 minuten en dat dat dan ook gelijk de uitslag is. 🙂

  2. Pingback: Amateurbekervoetbal Rules VV Groningen-Veenhuizen + Groninger Boys – ZNC | Abubakari de Vries' Blog

Geef een reactie

