Nee TV: De Nacht van de popmuziek met Matthijs van Nieuwkerk & Leo Blokhuis

Ik kijk niet eens meer. Het is al jaren hetzelfde cliché bakje waaruit geput wordt. Zit je in de nacht uit te zenden, kun je eens buiten de paadjes treden, maar je blijft altijd dezelfde top 100 aller tijden meuk uitzenden. Zal vast wel eens wat moois tussen zitten, maar daar blijf ik niet de hele nacht voor op. Komt nog bij dat ik Matthijs van Nieuwkerk allergie heb en als die popprofessor er ook nog bij zit gaat van pure ellende mij appendix nog terug aan mijn darm groeien. Ik bedoel, het blijft een vrij laffe op veilig spelende keuze maar ondertussen wel daar de grote muziekkenner uit zitten hangen en jezelf een popprofessor noemen.
TOON DAN EENS EEN KEER LEF EN VERRAS JE PUBLIEK DAN EENS MET IETS WAT NIET AL 888MILJARD KEER OP RADIO & TV IS GEWEEST. Nepprofessor.
Wát een tenenkrommend duo vind ik dat. Beetje alsof Humberto Tan en Joep Schreuder samen iets presenteren. Of Gordon & Joling. Of Ali B. en Yvon Jaspers.

Kijk, dit is waar ze mee aan kwamen kakken:
Thom Kelling (obscuur beginnen, dan hebben we dat maar vast gehad),Elton John, the Pointer Sisters, the Moody Blues, Wings, Doors, Metallica, Rick James, Dinah Washington, Spinners, Neil Young, Brainbox, Yardbirds, Donna Summer etcetera (ik heb mijn punt toch wel gemaakt mag ik aannemen, anders kun je hier de hele lijst bekijken).

nvdpOkay, Dead Kennedys kun je wel aanvragen. Maar die komen niet want dan zenden ze liever the Police uit. Of voor de miljardste keer een stukje Elton John (wanker).

Mijn eigen nachten van de muziek (zelf uitgekozen op You Tube) zijn een stuk interessanter. En daar zitten niet twee van die plastieken lullen bij te zwatelen, zichzelf aldoor veren in hun reet stekend.

Oeps. De positivo morfine hippie liefdevolle omgeving Abubakari heeft geloof ik zijn langste tijd alweer gehad.
Of toch niet. Die is er nog wel, maar nog steeds moet ik natuurlijk wel mijn ergernissen kunnen uiten.
En als het om Matthijs & Leo gaat glijden die ergernissen net zo makkelijk uit me als diarree na een blinde darm operatie. Maar daarover zal ik verder niet uitwijden. 🙂

En dat is dus in 4 minuten ABU TV al meer bijzonders dan in 2,5 uur Matthijs & Leo.
Volgende week zondag trouwens naar Sebadoh in Vera! Na het gemiste PQ concert van woensdag heb ik voor de zekerheid maar vast een kaart gekocht, want ik heb erg zin in Sebadoh en ga liever niet nog iets missen waar ik me op verheug. Dus dan in elk geval doen wat binnen mijn macht ligt en hopen dat er buiten mijn macht geen onheil over mij uitgestort wordt.

Over abubakaridevries

Misantropisch regenwoudbewoner
Dit bericht werd geplaatst in Abubakari de Vries vertelt & fantaseert & schrijft, Muziek, Tillevisie en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

