Celtic-Ajax & Ajax-Celtic 1982

Celtic-Ajax… Mijn gedachten gaan terug naar een dramatische woensdagavond in 1982. Uit had Ajax met 2-2 gelijk gespeeld, onder meer dankzij een schitterende solo/treffer van onze Vlo Jesper Olsen in de 2′ minuut.

Thuis stond het vlak voor tijd 1-1, we zouden dus door zijn. In de 87′ minuut verliet Cruijjf geblesseerd het veld, in de 90′ minuut een laatste wanhoopsoffensief van Celtic. Ik was 13, het was al laat en ik zat stiekem Langs de Lijn op de radio te luisteren. En ik verried mezelf met een luidkeelse 12 minuten durende vloek en scheld tirade,Celtic scoorde in de 90′ minuut en Ajax verloor met 1-2 en lag uit de EC 1. 

Ik voel de teleurstelling en de woede nu nog als ik die 1-2 zie.

Over abubakaridevries

Misantropisch regenwoudbewoner
Dit bericht werd geplaatst in Ajax, Voetbal en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

