Live in Vera SEBADOH (27/10/13)

Parquet Courts gemist, Hausmagger gemist (de band van superheld Rembo) door dat blinde darm gedoe, dat vond ik qua gemiste concerten waar ik zin in had wel zat. Qua energie zit ik na mijn operatie redelijk goed, mits ik mijn energie een beetje doseer, dus SEBADOH ging ik mooi niet missen.
sebadoh_jens_nordstrom
Bij binnenkomst een redelijk gevulde zaal, maar niet echt heel druk. Praatje met de aardigste Mark die ik ken gemaakt en toen naar voren want het begon. Met “I Will”, de opener van de nieuwste plaat. Die overigens (net als de eerder verschenen nieuwe ‘Secret EP’) ruimschoots goed bevonden is door de bond van Abubakari’s. Daarna nog een nieuw nummer en toen een set ouwe nummers uit het ragrepertoire van Jason.

Een afwisselende show, veel ouwe nummers gelardeerd met nieuwe nummers. Verder een typische SEBADOH show, soms een beetje rommelig, tussen de nummers door weirde anekdotes en grapjes makend, er stonden/zaten drie mensen op het podium die er duidelijk plezier in hebben. Jaloersmakend bijna. Lekker met een paar vrienden op tour, je mooie nummers spelen, beetje raggen, even gas terug nemen, grapjes maken, een relaxed avondje hebben.

Wat mij betreft is elk avondje Sebadoh een geslaagde avond. Ook deze weer. Lou met zijn volle bos krullen, baard en bril, een bouvier look, zijn hele hoofd ging schuil achter haar en bril, die over zijn ontmoeting Flavor Flav vertelt, over een pretentieuze douchebag die -toen Sebadoh heel beroemd was ;)- een fotoshoot met ze deed en die vertelde dat Lou (Reed) bij hem in de auto zat toen Sebadoh op stond en vroeg welke band dat was. Lou Barlow was ‘honored’ en vertelde hoe hij ooit een Japanse persing van White Light White Heat kocht en na die aanschaf ontdekte dat de van zijn pa geleende auto weg was. Nou ja, de mannen kunnen het wel pratende houden, maar de nadruk lag uiteraard op de geweldige dwarsdoorsnede van het Sebadoh repertoire.


Gelukkig werd ook mijn favoriete nieuwe nummer “Keep the Boy Alive” gespeeld, ik geloof dat ze de hele Secret EP wel zo’n beetje gespeeld hebben. Inclusief toegift (met oa Ride the Darker Wave, Soul & Fire, On Fire, Freed Pig en License to Confuse) zo’n twee uur gespeeld, dik in orde dus. Wederom een geweldige avond, met een lach, een rag en een gevoelige snaar. Precies zoals dat hoort bij Sebadoh. Eén van de te gekste concerten die ik dit jaar zag. Sebadoh still ROCKS!

Qua energie wel wat anders dan even bij het voetbal kijken, tijdens de eerste ragnummers van Jason (hard & luid gespeeld) was ik even bang dat het touwtje waarmee ze mijn blinde darm na de operatie dicht hebben geknoopt los liet, maar dat bleek mee te vallen.
Na twee uur vond ik het echter toch wel best, herstel gaat prima, maar 2 uur Sebadoh in Vera hakte er toch nog wel een beetje in. Maar goed, genoeg gejankt over blinde harm.

Na afloop ook nog een echte Willem Kolvoort gescoord, oftewel een poster van mijn favoriete Vera poster kunstenaar, er hingen er -tot mijn even grote blijdschap als verrassing- nog redelijk wat.
sebadoh
En toen kwam ik in de gang ook nog de zoon van een legendarische Patatbakker tegen! Long time no see, praatsje make en daar hoorde ik ook waarom Sono Freakus verstek liet gaan, die was niet helemaal fit. Mar gau weer beter wurde Sono!
En hest niks mist heur, d’r was echt gien reet aan. 🙂

Over abubakaridevries

Misantropisch regenwoudbewoner
Dit bericht werd geplaatst in Live in Vera (Concerten) en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Live in Vera SEBADOH (27/10/13)

  1. sono freakus zegt:

    Inmiddels weer op de been, maar zondag inderdaad de hele dag zwetend en ijlend in bed doorgebracht, leek me minder goed idee om in die conditie de gang naar Vera te maken. Baalde er wel enorm van, want had wel zin in een avondje Sebadoh. Jammer voor je/jullie dat er weinig aan was…… 😉

  2. Goedzo, je hebt alleen de laatste alinea gelezen. En je bent op de been.
    Houden zo x2!

Geef een reactie

