Hotel Martini Blues, Blindedarmonstekingsverslag deel 7 — Maandag & Dinsdag

Zaterdagmiddag geopereerd, zaterdagavond begon de revalidatie dus. Gister was het zondag, nu is het dus maandag de veertiende. 

Na mijn eerste volledige dag in Hotel Martini ging ik om een uur of 12 pitten. Ik had mezelf met wat kussens en andere ondersteuning op mijn “goede zijde” weten te vlijen en was ook wel aardig uitgeput. Ik sliep dan ook als een roos.

Tot ik rond 4 uur wakker werd. Kletsnat van het zweet. Door het infuus wat nog 24-7 ingeplugd zat niet in staat om me zelf van mijn natte shirt te ontdoen. Op de rode knop gedrukt en daarmee kwam mijn geattendeerde redder in de nachtelijke nood om mij te helpen. Daarna niet of nauwelijks meer geslapen. Mijn kop zat veel te vol indrukken en gedachten, eens wakker, helemaal wakker.

De maandag bestond ook weer uit lezen, internet, muziekje, dutje doen, bezoek, pillen slikken, praatje maken, infuus zus & infuus zo, wandeling over de eerste verdieping en schilderijen bekijken. En een beetje ouwehoeren met het personeel. Zoals ik al zei erg aardige mensen, altijd paraat om vragen te beantwoorden, maar ook de tijd hebbend voor een small talk. 

DINSDAG
Ik lag wederom redelijk lekker te slapen.
Tot ik wakker werd van een maf geluid.
GGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG
GGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG
GGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG
Er bleek in het holst van de nacht een nieuwe buur binnen gebracht te zijn en die lag onder invloed van pijnstillers te slapen. En dus te snurken. Ik kwam niet meer in slaap, ben maar weer gaan lezen en dacht “ik ga vanmiddag wel effe slapen en ik moet even vragen of Laura wat oordoppen voor me mee neemt”.
De volgende ochtend maar eens even kennis gemaakt met de houthakker die een bed verderop had liggen zagen. Hij had hetzelfde euvel, blinde darm ontstoken. Gevraagd of ie er tegen op keek, dat was wel zo. Dus mijn positieve ervaringen met hem gedeeld en hem zodoende gerust kunnen stellen ihkv niet zo’n dikke deal allemaal.

De warme hap van dinsdag werd een traumatiserende.
We hadden ’s Middags een nieuwe buuf gekregen. Ze woonde recht tegenover me.
Ze was geopereerd en mocht ijs & weder dienende woensdag weer naar huis.
Niet lang na haar come back op zaal zou onze warme hap geserveerd worden.
Niet zo’n grote eetlust in combinatie met de (verscherpte zintuigen, aldus vriend annex dokter Marcel!) overweldigende etensgeuren van de warme hap maakten dat de eerste dagen sowieso al tot een beproeving. Deze keer zou het echter nog een andere dimensie krijgen.
Ondanks dat de verpleegster min of meer (vrij duidelijk) door liet schemeren dat het geen goed plan is om zo kort na een operatie warm te gaan happen was de buuf duidelijk, “niks geen beschuitje, hier met die warme hap”. Ik voelde de bui al hangen en liet mijn warme hap eerst maar even afkoelen voor ik zou beginnen. Achteraf had ik mijn intuïtie moeten volgen en gelijk een veilig onderkomen moeten zoeken (de algemene bezoekruimte bijvoorbeeld) met mijn dienblad.
Buuf kreeg haar dienblad op het uitklaptafeltje naast haar bed. Draaide het tafeltje naar haar toe, deed het deksel van de warme hapbak af en werd getroffen door de overweldigende geur.

klepkotsEn ging ON-GE-LOOF-LIJK over haar nek. 
Ik waande mij in een Joop Klepzeiker strip. Ze keek even een beetje schuldig om zich heen, de buurman was al gestopt met eten, ik zat haar totaal verslagen aan te kijken. En toen kwam golf nummer 4. Waar ze al die kots met haar nuchtere maag vandaan haalde mag Joost weten. Maar mijn eetlust voor dinsdag was wel weer weg…
Haar verklaring was dan wel weer komisch: “de aardappelen waren niet gaar”. 🙂
Ze had nog een hap gehad toen ze begon te braken…
Gelukkig kwam Sono Freakus s Avonds even op bezoek en konden we er smakelijk (?) om lachen…
De rest van de dinsdag bestond weer uit business as usual dingen. Entertain yourself. Lezen, internetten & muziek luisteren.

Morgen (of overmorgen) de laatste twee dagen. Het slot van dit verhaal dus. 

Over abubakaridevries

Misantropisch regenwoudbewoner
Dit bericht werd geplaatst in Abubakari de Vries vertelt & fantaseert & schrijft en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

