Profcoach, de donderspeech van Abubakari (Ajacied’69)

ajacied69-superhelden
Ik speel met mijn profcoachteam Ajacied’69 een soort competitie tegen een stel andere profcoaches. De start was goed, 9 uit 3, maar toen werden ze één voor één ziek zwak en misselijk. Je kiest ook elke week een aanvoerder, mijn opponent van dit weekend koos Finnbogason (3 goals=12 punten), ik dacht dat Luijckx (geel + 4 tegentreffers= -6)de nul thuis tegen GA Eagles zou gaan houden en misschien ook nog wel een goal zou scoren.

Ik sta (met Moisander, die inmiddels bankzitter is nadat hij eerst weken geblesseerd was na een doodschop van zo’n smeerlap van AC Milan, en Marsmans nog te gaan) met 28-12 achter.
aagbra
Komt Mart Smeets in de rust naar mij toe voor een interview. 
Wilde graag mijn selectie eens met mij bespreken. Nou vooruit, maak van je hart geen moordkuil:

Marsmannetje is wel een goede keus tot nu toe. Hoewel Marsmannetjes groen horen te zijn en Marsman heel niet groen is, maar dat komt nog wel.
De keeper van NEC is reservekeeper, dus dat maakt geen reet uit wat ie ervan bakt. Zolang Marsmannetje maar niet geblesseerd raakt.

Die hondekop van een Bakker Krentjekakker (Cambuur) pakt elke week geel.
Die achterlijke gladiool van een Luijckx 4 om zijn oren en geel tegen fokkin’ GA Eagles, Leerdam gister ook  geel (al is dat verder nog wel een topper, scoort nog wel eens, gister een assist), had Luijckx trouwens ook nog een assist of leek dat maar zo?
En dan hebben we ook nog die lelijke baardaap van een Bulthoofd van FC Utrecht die gister ternauwernood aan rood ontsnapte. Wat mij betreft raakt de rest van mijn team ook gewoon geblesseerd.
Oh ja, hebben we Johansson van AZ nog. Tot nu toe noch geblesseerd noch vaak kaarten en scoort ook nog wel eens. Hopelijk vanmiddag in de Kuip ook. En houdt ie de nul ook nog.
Al ben ik die geloof ik vergeten op te stellen dit weekend, zou net wat zijn dattie dan net nu veel punten scoort.

Duits. Dan denk je “mooi, eentje die altijd in de laatste minuut scoort, die moet ik hebben”. Nou zo Duits is die Duits dus helemaal niet.
Linssen (Heracles) op het middenveld terwijl het een aanvaller is, dat levert extra punten op als ie scoort.
SCOOR DAN GVD EENS EEN KEER, anonieme drol met schoenen dat je d’r bent!
Wijnaldum & Drost zijn inmiddels geloof ik begraven, die zien we nooit meer terug.
Van der Velden van Grunn, dat was nog wel een toeke zet. Maar ja hoor, ook die zwakkeling is inmiddels geblesseerd.

Voorin die onnozele spaghettivreter van Feyenoord, het modepopje, gefrustreerd te doen ipv te scoren.
En Lurling… Wat dacht ik toen ik die bejaarde NAC’er selecteerde?  
Of die rooie van ADO, nooit scoren, behalve tegen Cambuur. Idioot.
Finnbogason, ook zo’n trut, schopt ie er drie in als ie aanvoerder bij de tegenstander is. Mafkees.
Kolder, daar wou ik er wel vijf van hebben. Dat is een echte Ajacied’69, met een schedelbasisbreuk gewoon in blessuretijd de 2-2 tegen Feyenoord te maken én een prima naam!

Ik wist niet meer wie ik als aanvoerder had, Ik twijfelde of ik Luijckx, Moisander of Marsmannetje had maar toen ik gister Roda-GAE zag dacht ik al, “Luijckx, kan niet missen”.

En om de hand ook even in eigen boezem te steken: Ik weet ook niet wat ik geslikt had toen ik vergat Toornstra op mijn middenveld te zetten.

Nu (hoor ik net) heeft mijn selectie zijn “vertrouwen in de trainer opgezegd”. Stelletje lamme gele kaarten pakkende altijd geblesseerde nooit scorende gefrustreerde prutsers! Ik heb mijn vertrouwen in jullie altijd al opgezegd. Opsodemieteren, op Kolder na.
Straftraining en zweepslagen na de tijd. En in plaats van een bak Babi Pangang en Vla Flip als sportmaaltijd maar eens een tijdje spruitjes en vies flubbervlees. 

Over abubakaridevries

Misantropisch regenwoudbewoner
Dit bericht werd geplaatst in Voetbal en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.