SC Cambuur-Ajax uitverkocht

Vijftien december, half één. Dat zat al sinds het competitieprogramma bekend was in mijn hoofd. Dan is het Cambuur-Ajax en daar wil ik heen. Dus een Cambuur clubcard (in de eerste divisie niet nodig, daar was het vrije verkoop bij de enkele keer dat ik op vrijdag naar Cambuur ging) aangeschaft, ook om eens naar een andere Cambuur wedstrijd te kunnen.
In de gaten houden wanneer de voorverkoop van Cambuur-Ajax startte, dat was gisterochtend om negen uur. Dus moest ik na mijn nachtdienst nog tot negen uur wakker blijven of de keuze maken om ’s Middags uit bed vandaan een kaart te scoren. Voor Cambuur-Feyenoord waren tot een paar dagen voor de wedstrijd nog kaarten te koop, dus ach, het zou wel meevallen.

“De Eredivisiewedstrijd tussen SC Cambuur en AFC Ajax is na slechts anderhalf uur verkoop helemaal uitverkocht. De aftrap van deze strijd der kampioenen is op zondag 15 december op 12:30 uur en voor deze wedstrijd zijn dus op geen enkele manier meer kaarten te krijgen”.
(Bron: Cambuur.nl)

Heeft Abubakari dan achter het net gevist? Ha! Tuurlijk niet. Ajax is Feyenoord niet en ik ga echt geen risico nemen. Om 8.59 zat ik af te tellen op Cambuur.nl en om 9.00 ging ik voor een kaart op de lange zijde. Daar waren nog twee beschikbare vakken. Eerst Vak 22 geprobeerd. 
Voor dit vak zijn geen kaarten meer beschikbaar.
Hetzelfde toen ik het bij vak 21 (hoekvak lange zijde op oost) probeerde.
Toen had ik al in de gaten dat het verrotte hard ging met de beschikbare kaarten. Vak 23 (achter de goal) lukte gelukkig wel en om 9.05 had ik mijn kaart betaald en een mail ter bevestiging binnen.
Net even gecheckt, het bleek dus binnen anderhalf uur uitverkocht te zijn. Erg blij dat ik mijn voorgevoel gevolgd heb en gezorgd heb dat ik op scherp stond om 9.00!

Ik weet niet precies mijn hoeveelste Cambuur-Ajax dit wordt, maar ik heb er geen één gemist sinds 1992 toen Cambuur zijn eredivisie debuut maakte.
jari
Zo uit mijn hoofd vier competitieduels (1-3, 0-3, 4-1, 0-3), een (legendarische) bekerwedstrijd (2-0) en twee oefenwedstrijden (2-0 en 0-2).
jari2Zou dit dus mijn achtste Cambuur-Ajax worden. Vier keer winst voor Ajax, drie keer winst voor Cambuur. Niet gek wat Cambuur betreft. Al is het voor de competitie 1-3 voor Ajax. In de week voor Cambuur-Ajax waarschijnlijk nog wel wat uit mijn Ajax archief over de eerdere Cambuur-Ajax ontmoetingen. Vandaag een you tube van die uit het seizoen 1992/93. Waarin Dennis Bergkamp al na 17 seconden scoort!

Bij Ajax die middag:
vd Sar, Silooy, Kreek, F. de Boer, Seedorf, Davids, Litmanen, R. de Boer, Pettersson, Bergkamp en Overmars. Van Gaal was trainer.
Bij Cambuur onder andere Fred Grim en verder nog Konterman, Djurovski, de neef van Piet (Marcel Keizer) en de Gier. Jan Bruin en Jouke Dantuma vielen in bij Cambuur.


Over abubakaridevries

Misantropisch regenwoudbewoner
Dit bericht werd geplaatst in Ajax, Voetbal en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op SC Cambuur-Ajax uitverkocht

  1. Pingback: Vooruitblikken & terugblikken op Cambuur-Ajax historie (deel 2 1996-1999) | Abubakari de Vries' Blog

Geef een reactie

