Ajax week op Abu.com!

nJa, die goeie ouwe tijd toen ik (eigen foto boven) nog niet paranoïde was en mijn complete Ajax archief op dit blog tentoon spreidde. Mooie foto’s, ouwe VI’s, stukken uit mijn plakboeken (1980-1987)… Maar ik kijk wel uit. Als je pech hebt komt er een fotograaf langs en die stuurt zijn advocaat (niet Dick) en dan kun je dokken. Heel veel geld betalen met als bonus dikke stress voor je hobby blog. Vandaar nu alleen nog eigen foto’s (zie foto boven) en misschien deze week wat ouwe foto’s van Cambuur-Ajax in de dubbele vooruit/terugblik op “mijn” Cambuur-Ajax’en die gepland staat voor donderdag en vrijdag.. Ik heb de fotograaf van de Leeuwarder Courant gemaild of hij er bezwaar tegen heeft dat ik een paar foto’s van hem gebruik, effe afwachten dus.

dappere strijder fier en koenWoensdag een Europa Cup avondje waar ik
(Dapp’re Strijder Fier & Koen als sinds mijn kleutertijd, eigen foto!) me ouderwets op verheug. De CL mag dan een gedrocht zijn met scheve verhoudingen, toch zou het geweldig zijn als Frank de Boer en de wederopgestane (alweer!) Ajax ploeg het uit vorm zijnde en onder druk staande Milan verslaat. Ik heb er een goed gevoel over (hoewel ik weet dat dat dodelijk is tegen die gluiperige spaghetti mannetjes)

boos

Het zal wel weer eindigen in schoonheid, Ajax had meer verdiend maar door (alweer!) een schlemielige strafschop er net niet in slagen het niet bepaald grootse Milan te verslaan. Wat het Orakel van Betondorp ooit al zei over die gladjakkers met hun pizza’s.
“Italianen kennen niet van je winnen, maar je ken wel van ze verliezen”.
Dat gevoel beeld de (eigen foto) ongeveer vier jarige Abubakari op de foto hiernaast dus uit.

scannen0033Maar dat is voor eventuele later zorg. Nu is het nog verheugen! En vertrouwen hebben. Tuurlijk gaan we winnen! Milan? Who the Fuck is Milan?
Klaasen 0-1, Balletelli 1-1, Mosander 1-2 en dan vlak voor tijd een vlotte uitval waaruit Bojan de wedstrijd beslist! 1-3!
En dan maar hopen dat we dat klote Real niet loten… Die kan en wil ik niet meer tegen Ajax zien na de vorige drie seizoenen.

Om alvast in de stemming te komen: AC Milan-Ajax van drie jaar geleden. Het debuut van Frank de Boer als coach van Ajax 1. Happy end garantie!

Over abubakaridevries

Misantropisch regenwoudbewoner
Dit bericht werd geplaatst in Ajax, Voetbal en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

