Dromenland, Schreeuwen in de Nacht

Een spinnenweb van 3 meter hoog en vier meter breed met draden zo dik als touw, rafelig touw. Een enorme spin met hele lange dunne poten. Bij ons achter huis. Gesponnen tussen het konijnenhok en het tuinbankje. Mickey the Cat loopt dwars door het web heen, de spin komt naar beneden, Mickey transformeert in een reuze kat en vreet de spin in één hap op.
WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHH
schreeuwend word ik wakker…
“Wat zit er nu weer achter je aan?”

We hebben een schutting. En de deur daarvan kan niet op slot. Die staat dan ook regelmatig open. Niks bijzonders want met twee kinderen (8 & 10) staat elke deur doorlopend open (it’s okay, we love you anyway). Maar sinds onze fiets -twee jaar geleden- uit de schuur gejat is en ik zo paranoïde als de neten ben weet ik altijd zeker dat de schuttingdeur open staat omdat de dieven terug zijn geweest om te kijken of de deur van de schuur ook nog open staat (Staat ie niet, bespaar je de moeite, ongetwijfeld meelezende fietsendief!).
Het was nacht. En ik had het hek toch goed dichtgedaan, zoals ik dat elke avond deed?
Stond die klotedeur weer open! Ik er heen gesprint, schuttingtaal schreeuwend en een glimp van de dader opvangend.
“WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHH”
schreeuwend word ik wakker…
“Wat zit er nu weer achter je aan?”

We zijn in een dierentuin. Ik loop wat rond en er is een soort heuvel. Waar je omheen kunt lopen. Een ronde heuvel, omtrek een paar honderd meter. Ofzo. Weet ik veel. Ik loop daar me een beetje met mezelf bezig houdend, me nergens mee bemoeiend. Komt daar opeens een loslopende tijger op me af. Niet hardlopend, maar heel traag, een beetje zoals Ziggy als je de deur voor hem open doet. Ik weet, als ik nu hard weg loop komt dat beest in actie en komt ie me achterna. En vreet ie me op. En daar heb ik verdomd weinig zin in. Dus ik ga een beetje onopvallend mezelf langzaam maar zeker uit de voeten maken, begint dat klotebeest opeens te grommen en komt ie me alsnog achterna. Niemand in de buurt, alleen de tijger. En ik.
WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHH schreeuwend word ik wakker… 
“Wat zit er nu weer achter je aan?”

Ik liep wat rond en zag opeens een gigantische alpenweide. En daar stond een koe zo groot als de grootste dinosaurus ooit. Een behoorlijke fucked up koe, want het kolossale beest kwam op me af denderen, woeste blik, hoorns vooruit! Ik lopen zo hard ik kon.
Er was een ravijn waar ik recht op af liep, ik maakte snel een bochtje, de dinokoe denderde rechtdoor en stortte zo de oceaan in.
WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHH, schreeuwend word ik wakker…
“Wat zit er nu weer achter je aan?”

 Zelf vinnik het altijd wel geinig, die weirde nachtelijke avonturen in dromenland. Me vrouw echter is het desondanks een beetje zat om in het holst van de nacht deelgenoot van mijn spannende nachtelijke avonturen gemaakt te worden.

Over abubakaridevries

Misantropisch regenwoudbewoner
Dit bericht werd geplaatst in Abubakari de Vries vertelt & fantaseert & schrijft, Muziek en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

