Abubakari, de President van CE Principat

princiWat niet iedereen weet, of zeg maar gerust wat bijna niemand weet is dat ik eigenaar/voorzitter/president van een club in Andorra ben geweest. CE Principat.
Ten tijde van Ajax gloriejaren had ook Principat zijn gloriejaren, werden ze elk jaar kampioen van Andorra en speelden Champions League (met iets minder succes dan Ajax, maar toch). Ik denk dat het een jaar of tien later was dat ik via een bevriende Satanische Hippie in contact kwam met Principat. Die Hippie is Satyr, Fries Exile in Limbabwe, Fean Fan, Black Metal liefhebber (zie hier zijn All Black Metal weblog), cola drinker en (voormalig) langharige Cambuur hatende naarling.panini

Samen hebben we voor 25 euro een meerderheidsbelang in het zieltogende CE Principat genomen. Prachtige tijd gehad, er zaten daar meer Nederlanders in die tijd, gevegt bijvoorbeeld, die was van de homoclub Extremenya, al was ie zelf een echte hetero, deed niks anders dan brommer rijden en biljarten. En bier drinken. Die zaten we altijd uit te lachen, want Extremenya was de slechtste club van Andorra. En dat wil wat zeggen.
Gevegt is ook nog voor PSV, dus nog fouter dan Satyr (die dus een hekel aan Cambuur heeft!).
Maar bij elke club zaten wel wat Nederlanders. Elke week enorme feesten op de Dennis Berg, bbq’s met schapen en satékroketten, de semi Portugezen van Lusitans er bij, zuipen en blowen tot diep in de ochtend. Mopperen op de prestaties van het Nationale Elftal (1 zege in 243 wedstrijden, 2x gelijk, de rest verloren). Onvergetelijke tijd.
00100_0001005457_1_lliga_encamp_principatBeeld uit Extremenya (roze)-Principat 0-23

CE Principat bleef wat in de bovenste helft van de degradatiezone steken, maar handhaafde zich elk jaar uiteindelijk vrij makkelijk. De grote clubs haalden elk jaar onze beste spelers, dus kampioen werden we nooit. Maar daar ging het niet om, we speelden spektakelvoetbal en verloren liever met 8-4 dan dat we 1-0 wonnen.
400102_10150560892199625_507899624_8610974_1743364179_nHET STADION WAAR ZO’N BEETJE ALLE PRIMERA DIVISION DUELS GESPEELD WORDEN MET OP DE ACHTERGROND DE DENNIS BERG
Maar aan alle goeds komt een einde. Ik heb er lang over gezwegen, over wat er gebeurde op die noodlottige donkere donderdag in juli 2013. Maar ik heb lang genoeg gezwegen. Mijn verhaal stond gister al in de Voetbal International van Andorra, vandaag gaat de rest van de wereld het horen en lezen. Maar kijk eerst even naar PRINCIPAT anno 2014. Toen ik er zat een leuke middenmoter, spektaculaire club, veel goals, blije toeschouwers etcetera.
En nu?
pijn
10 gespeeld. NUL voor. 49 tegen. 1 punt. LAATSTE. Nog niet gescoord dit seizoen.
Hoe dat kan en wat er die noodlottige dag in Juli gebeurd is? Lees en huiver…

adv groenSatyr zegt elke keer dat ik het niet moet doen, dat ik er gewoon boven moet
staan. Maar ik doorbreek het stilzwijgen, dan maar een rancuneuze gek.

Ik weet het nog best, ik zat op de Dennis Berg, wat Satékroketten op de barbecue, ik rookte nog wiet in die tijd, een vette 45 cm lange homegrown in de mond, minding my own business, wie doet me wat.
Komt Satanische Hippie opeens de berg op rennen, helemaal in paniek, schreeuwen, krijsen, gillen.
Ik dacht eerst nog dat ie mee zong met zijn nieuwe Black Metal cd, maar
nee, serious stront aan den knikker.
Buiten adem zei el Hippie “Abu, kom mee, snel!”.
Nou dan is er wat loos hoor, ik had die Satanische luie
colaslurphippie in de zeven jaar dat we bij Principat zaten het woord “snel” nog nooit uit horen spreken.
Ik zeg “tranquille Hippie, ik zit net even lekker”.

Had ik dat maar nooit gedaan.
Had ik maar naar Satyr geluisterd.
Was ik maar snel naar beneden gegaan.

Een paar uur later slof ik mijn kantoor binnen.
Zie ik daar een stel foúte gasten zitten, ik geloofde mijn ogen niet.

Vier man. Twee strak in pak, twee in trainingspak.
Toen ik zag wat er op de rug van dat trainingspak stond stond mijn hart minimaal een kwart minuut stil.
PHILIPS
Ik werd bleek, kotste 16 onverteerde Satékroketten
er uit, daarna nog allemaal gal, nou ja, u kent het wel.

José, de publiciteitsgeile vieze voorzitter waarvan ik al langer vermoedde dat ie achter mijn rug wat zat te bekokstoven, sprak triomfantelijk : Senhor el de Vries, u bent niet meer nodig.
We zijn satelietclub geworden van peesjvee eindhoven,
dit is Tiny, dit is Marcel, zij nemen de leiding bij Principat van jou en en El Hippie over.
En toen draaiden de twee in trainingspak zich om… Erik Gerets
en Mark van Bommel.
El Hippie zei later dat ik als een boom achterover viel,
lijkbleek was, groen schuim op de bek had en dat ik een uur in tongen heb gesproken.
Ik weet zelf alleen nog dat ik 3 weken barstende pijn in de kop
heb gehad. Dat is alles.

El Hippie vertelde dat die lul van een José, die
vieze smeerlap, had gezegd dat Principat geen degradatie voetbal meer wilde spelen en dat een anonieme Extremenya fan Marcel en Tiny bij hem had geintroduceerd.
En dat nu alles anders zou worden.
En dat Marcel & Tiny beloofd hadden dat Principat weer kampioen zou worden
(Nou we zien het, misschien van
de Segunda Division over tig jaar, want met 0 voor en 49 tegen ga je geen kampioen worden, dat kan ik je wel vertellen).
En dat ze Satyr en mij niet meer nodig hadden.
Ze hebben de Satanische Hippie zijn haar afgeknipt (is tot
op heden van pure stress nog steeds niet weer aan gegroeid).
Ze zouden mij met pek en veren Andorra uitzetten.
Satyr is nu een vrolijk lachend burgermannetje in plaats van een ruige Satanische Hippie. Dát is wat het met hem heeft
gedaan.
Zelf ben ik maar naar mijn gebooprteplaats Kotoko in Ghana gegaan, ik ben maanden van slag geweest (zie ook mijn prestaties in de saté kroket competitie).
En nog slik ik 30 downers per dag en sta ik onder behandeling
van een gerenommeerde zielenknijper.

062006togoIk ben zondag voor het eerst weer in Andorra geweest, gevegt was jarig en gaf een feestje op de Dennis Berg.

Het bloed kruipt waar het niet gaan kan, dus ik naar CE Principat.

Ze hebben mijn 36 meter hoge standbeeld beklad en er een rood wit PSV shirt overheen geschilderd.
(Ik hoorde trouwens dat die alleenstaande vandaal van Extremenya dat heeft gedaan).
Ik zag Sanders en Brands in mijn ereloge zitten.
Elk met een travestiet op schoot. En een eierbal als
snack.
Het schilderij van Jari Litmanen was vervangen, daar hing nu een portret van Hans van Breukelen.
Er waren drie toeschouwers en die hadden all drie een Brabants accent en kwamen hier alleen “omdat dit tenminste nog altijd beter is dan naar het huidige PSV te moeten kijken”

Nou we zien wat de heren Brands en Sanders Principat gebracht hebben.
Wat de samenwerking met “peesjvee eindhoven” het ooit zo trotse CE Principat oplevert.
1 uit 10, 0 voor 49 tegen. Dankjepartytime JJ.

Over abubakaridevries

Misantropisch regenwoudbewoner
Dit bericht werd geplaatst in Abubakari de Vries vertelt & fantaseert & schrijft, Voetbal en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

