Eye for an Eye ***Corrosion of Conformity***

Terwijl ik de was ophang draai ik een plaat. Mijn pick up staat namelijk boven op de kamer waar ik ook de was ophang en daar staan ook mijn LP’s. Laatst zette ik een Straight Edge Hardcore plaat van Youth of Today op. En na twee nummers ook weer af. Vond ik 25 tot 30 jaar geleden erg te gek, maar ik vond het nu vrij eentonig en saai. (In tegenstelling tot Minor Threat, een band die ook het stempeltje Straight Edge heeft, het zelfs tegen wil en dank uitvond). Mijn oog viel daarna op Eye for an Eye, de enige te gekke plaat van Corrosion of Conformity, (na Eye for an Eye maakten ze metal in plaats van hardcore). Hun debuut uit 1984. twintig nummers in een half uur, waaronder een Fleetwood Mac cover, de afsluiter en tevens het enige lange nummer.
En dat bleek nog wel steeds een te gekke plaat. Ik draai hem al een week of drie bij elke wasophang.

Agressief, afwisselend, snel & traag, lekker muziekje en fijne plaat die de tand des tijds doorstaan heeft. En met mijn geheugen is niks mis, ik zing de teksten nog steeds even vrolijk mee. Not so long ago, Children Laughed and Played…

Over abubakaridevries

Misantropisch regenwoudbewoner
Dit bericht werd geplaatst in Muziek en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op Eye for an Eye ***Corrosion of Conformity***

  1. Peer zegt:

    huh? wat een hoop rotzooi ineens op de reply page ~~ maar enfin , fijne plaat indeed. wellicht een leuk ideetje voor ons Abu om es een topic aan te maken met bv : wat vond joe tussen pak-em-beet ’79 ende ’84 een puik (hardcore) punk nummerke en dat dan efkes alhier te dumpen middels een vid of audio dingetje.

    zoiets dan ofzo :

  2. Peer zegt:

    fukkerdekut! geen niet meer punk?! dikke lul 6 pack — bietje metal mag ook … toch — Abu ,Abu?

  3. Peer zegt:

    hmmm — bietje glam metal dan maar

  4. Peer zegt:

    DK — dikke vette prima bende , al zeg ik het zelf

  5. Peer zegt:

    heuh? wat? gene Ramones? balle eraf? kop eraf? — welneen – geen paniek , tussen ’79 ende ’84 hebben onze Helden nie meer zo van die fijne nummerkes geschreven … behalve deze dan he 🙂

  6. Peer zegt:

    sodemieter — wat een kutgeluid was dat net zeg – dat internet is ook niet meer wat het geweest is , maar afijn , we gaan ons hier niet verders enorm druk over maken. waarom zouden we ook eigenlijk want hier is wel een hele plaat van diezelfde gasten — jongeluiers & 40plussers : the one and only ……. RAMONES!!!!!!!! pssst , PLAY LOUD!!!

  7. Peer zegt:

    en vergeet deze rijkeluis zonen dan ook niet! lekker epeetje anders hoor.

    btw; P doet V een groet. no disco.

  8. Peer zegt:

    Hey Ho Let’s Go —

Geef een reactie

