Abubakari op (en terug van) vakantie

Qua kijkcijfers maakt het niks uit of ik hier nu iets post of niet, sterker nog, ik kan beter niks meer plaatsen, de kijkcijfers zijn gestegen toen ik weg was!
statistiekMaar nu gaan ze dan toch dalen, dus maar rap weer terugkeren met praatjes en plaatjes.

SAMSUNG CAMERA PICTURESDe dag na Parquet Courts vertrokken we naar Luxemburg, al bleken we bij nader inzien campingsgewijs nog net in Duitsland te bivakkeren. Liep je de camping af dan was er een brug en als je daar tien stappen op gedaan had zat je in Luxemburg.

Ik was op de dag van vertrek iets te optimistisch. T Shirt, korte broek, slippers en op weg!
Het begon om 9.15 te regenen, daarna ging het plenzen en dat duurde de hele reisdag. Het was zelfs koud te noemen en ik had die ochtend op de vraag “moet je ook nog een jas mee” geantwoord dat dat niet nodig was. Onze vakanties zijn al 24 jaar zonovergoten, jas heb ik toch nooit aan.
DSCF6517                                           Villa Abubakari in Echternacherbrück

De volgende dag in Luxemburg Stad dus maar een jas (en een paraplu) gekocht, ook op dag twee was het namelijk fris en regende het de hele godganse dag. Visioenen van regen die 14 dagen lang met oudtestamentische hardnekkigheid neer bleef kletteren vochten met de hoopgevende berichten dat het vanaf donderdag beter weer (= droog) zou zijn.
DSCF6525
De weergoden niet langer tartend, door een set paraplu’s en een jas te kopen, was het vanaf donderdag inderdaad droog. En prima weer. Eerst bewolkt maar lekker warm, prima weer om iets te ondernemen, de laatste vier dagen was het zelfs plain & ordinary hot. Maar met een privézwembad én een snelstromende rivier op/naast de camping was dat ook niet zo’n probleem.

SAMSUNG CAMERA PICTURES                                                               CAMPINGZICHT
Het WK (halve finales + finale weekend) was ook nog bezig, maar ik had vooraf al gecheckt of we het WK wel konden zien, dat kon. Op een groot scherm in een gebouw “Camping Treff” geheten. Dat begon gelijk goed, voor een stuk of 20 niet al te enthousiaste Nederlanders bombardeerde Duitsland Brazilië met 7-1 het toernooi uit. De dag erna dus NL-ARG, een behoorlijk saaie wedstrijd en weer eens na penaltys verloren. Maar niet te lang bij stil gestaan, de Oranjekoorts is sowieso wat minder als je op vakantie bent merkte ik.
Uiteindelijk won Duitsland dus en zo zat ik voor het eerst in mijn leven in het land wat wereldkampioen werd op het “momaan supraam” (zoals ons Louis dat zo graag zei). Verder trouwens weinig van gemerkt dat we in het land van de weltmeister waren in de week dat we nog in Duitsland waren. De huldiging was ook niet in Echternacherbrück of het moet op het moment geweest zijn dat we de paden in, de bergen op gingen. In die bergen trouwens kolossale ORANJE naaktslakken.

SAMSUNG CAMERA PICTURES                                                           Abubakari & Ogogo 
Verder was het wel een relaxte vakantie, de natuur en de bergen in, lekker weertje, hier (Trier) en daar (Stad Luxemburg) een stad bekijken en op zijn tijd wat zwemmen.
Best een coole omgeving, ging je de bergen in, stond je opeens oog in oog met een beer.
Die begon wat te grommen, maar ik had al gehoord dat als je gewoon terug gromt ze meestal wel gewoon weg lopen. Dat deed deze ook.

SAMSUNG CAMERA PICTURESEn wolven zaten er ook. Maar die deden ook niks, die zijn bang voor mensen.
SAMSUNG CAMERA PICTURES                                                                    John de Wolf

Slangen zaten er ook, maar die verstopten zich. Dit was de enige die we zagen, maar volgens mijn dochter was dat een Oranje naaktslak (wat een gore beesten zijn dat trouwens, we zagen er drie die op een keutel zaten. Geen idee of ze dachten dat dat ook een naaktslak was en dat ze dachten dat ze aan het gangbangen waren of dat ze zaten te eten).
SAMSUNG CAMERA PICTURES
En lezen natuurlijk. De drie vakantieboeken uitgelezen, precies genoeg leesvoer voor één vakantie, precies de juiste leesdosis want voor niks dikke boeken meesjouwen is ook niks. En het waren ook nog 3 goeie boeken, maar daarover tzt meer.DSCF6529   

                                      Stilleven met oa het eerste boek wat ik las

Tsja. Het campingleven. Het zal nooit mijn leven worden. Al goedemorgenend naar de toiletgebouwen om de ochtendzeik te lozen, daar met 4 man op rij pissen (nou okay, dat is dan maar één keer gebeurd) terwijl je op de achtergrond iemand zeer nadrukkelijk luid schetend en kermend hoort bouten. Terwijl Radio Zehn Golt op de achtergrond klinkt.
Ik heb een keer zitten schijten terwijl de BeeGees op de radio waren, ik wist gelijk waar de term “schijtmuziek” vandaan kwam. Zelden gleed de stront soepeler uit mijn bruine ster richting het witte porselein! Op de laatste dag bij mijn laatste campingpiss dan zowaar voor het eerst een mooi nummer, Ring of Fire van Johnny Cash. 
DSCF6526                                                Highway to the Shit&Pisshouse

Inmiddels alweer een dag of wat thuis, zondag zelfs alweer werken, maar eerst nog een dag of wat VAKANTIE! En straks fijn een avondje Europa Cup Voetbal in de Euroborg met FC Groningen-Aberdeen. Kaartje had ik al gekocht voor ik op vakantie ging, dus ook nog een prima plek, lange zijde rij twee. HUP GRUNN!

Over abubakaridevries

Misantropisch regenwoudbewoner
Dit bericht werd geplaatst in Abubakari de Vries vertelt & fantaseert & schrijft en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Abubakari op (en terug van) vakantie

  1. Peer zegt:

    en deze laatste is van Yasser :

Geef een reactie

