MARCEL VAN ROOSMALEN’s SCHIJT bevat te veel opgepoetste ouwe drollen

Het nieuwe Vitesse boek van Marcel van Roosmalen, daar had ik zin in en keek ik naar uit. Dus besteld (want hij lag niet in de winkel, maar kon wel morgen -vandaag dus- thuis worden bezorgd) en vandaag kwam de postbodin hem brengen.
Schijt blijkt bij eerste blik echter bijna voor de helft uit ouwe opgepoetste drollen uit de vorige Vitesse boekjes en uit het boek over Theo Bos te bestaan. Een slimme marketing (braak) truc van de uitgeverij van VI.
Maar vooral ordinaire volksverkakkerlij. Valt me van Marcel van Roosmalen ook tegen dat hij zich daar voor leent. Hij is nu “een beetje een louche naar asbak ruikende graaier met vettig haar” om het in Van Roosmalen stijl te zeggen.

Commerciële VI jongen: Zeg Marcel, ga je ook weer een Vitesse boekje schrijven?
MvR: Mwoah, ik weet niet, ik heb al twee keer gezegd dat de vorige de laatste was en ik weet niet of ik nog een keer een boek vol krijg.
Commerciële VI jongen: Ach, schijt toch. Pleuren we er gewoon wat bij uit de Hard Gras Vitesse boekjes en uit dat boek over Theo Bos en we hebben weer een bestseller.
MvR: $chijt. Inderdaad. Centjes verdienen!

219789067970921_fcovr
Okay, het staat in kleine lettertjes voorop het boek, maar dat SCHIJT bijna voor de helft uit ouwe shit zou bestaan… Als ik dat had geweten had ik het boek niet gekocht maar nog wat geduld geoefend en het bij de biep geleend.

Over abubakaridevries

Misantropisch regenwoudbewoner
Dit bericht werd geplaatst in Boeken en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op MARCEL VAN ROOSMALEN’s SCHIJT bevat te veel opgepoetste ouwe drollen

  1. Peer zegt:

    moppie RnR bij al da boekn gedoe —

    komptie –

  2. Peer zegt:

    moppie olle punk —

    ik zou zegge ; fok Oranje – go BGK! one two three four

Geef een reactie

