Live in Vera: Birth of Joy (29-11-14)

Zoals ik half oktober al schreef:
De mannen van Birth of Joy dachten “we doen er een orgel bij, dan vindt Abubakari de Vries het vast wel mooi”. Nou, inderdaad.
Nederlandse band, heavy vette 70’s sound, doet in sommige nummers een beetje aan Wofmother denken. Zanger moet ik een beetje aan wennen, maar voor de rest wel een lekker muziekje. Geen absolute topper in het genre maar ga ik wellicht wel effe heen als  ze in Vera spelen.

Zaterdag speelden ze in Vera. Ik had de nieuwe plaat wat vaker gehoord en gelezen dat ze live erg goed zijn, nog beter dan op plaat.
Eerst even Cambuur kijken, na de eerste helft oppe fiets naar Vera en waarschijnlijk mooi op tijd want het begint toch nooit voor tienen (behalve als ik eens iets later dan 21.45 kom, dan begint het bij grote uitzondering niet iets na tienen). Mooi niet dus, ze waren al met hun tweede nummer van de avond bezig toen ik binnen kwam, bleek later.

Zang/gitaar, drums en orgel, een power trio dus. Ik vond het wat lui ogen, de zanger zat op een koffer te zingen en gitaar te spelen, maar die bleek zijn voet in het gips te hebben…
Duim omhoog om dan met pijnstillers toch te spelen in plaats van het optreden af te gelasten.
birth-joy-ivan-parazol_19© Simone v/d Heijden, 2014

Birth of Joy heeft een fijne sound. Maar ik vond het concert wat eentonig. De nummers waren op zich wel goed, maar al die jams waarmee nummers werden opgesierd haalden het tempo uit de show. Veel te lang en vooral veel te veel van hetzelfde.
Daardoor vond ik het eigenlijk maar een teleurstellend optreden. En dat is best jammer want verder klinkt Birth of Joy best goed. Een vette sound met orgel/drum/gitaar al mag het van mij live ook wel iets meer beuken. Maar met de nummers die ze hebben kan BoJ volgens mij wel een boeiender concert geven. Met wat minder gejam of wat minder eentonig/veel van het zelfde gejam.
Nu werd het een leuk avondje 70’s rock, maar ook niet meer dan dat.

Over abubakaridevries

Misantropisch regenwoudbewoner
Dit bericht werd geplaatst in Live in Vera (Concerten), Muziek en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Live in Vera: Birth of Joy (29-11-14)

  1. Pingback: Live in Vera 2014, terugblik & concert van het jaar (deel 2 augustus-december) | Abubakari de Vries' Blog

Geef een reactie

