Live in Vera 2014, terugblik & concert van het jaar (deel 1 januari-juli)

Met de Kift kwam er een einde aan het concertjaar 2014. Eén uitje (in Paradiso, Ty Segall) en voor de rest speelde het concertjaar zich af in Vera. Chronologisch blikt Abu.com terug.
En onthul ik ook gelijk mijn cijfers voor als we de Vera Poll in moeten vullen.
Met link naar het verslag dan wel de terugblik die ik op dit blog  over het concert schreef
.
vera-maandkaart-membership

Pas op 26 april was ik uit mijn winterslaap ontwaakt, daarvoor was er niets wat mij de gang naar Vera deed maken. Conan en Castle. Avondje hardrocken.
conan-graviators-castle_27Harde trage lome vette noise. Eigenlijk had dat beter gewoon volledig instrumentaal gekund. De zanger/gitarist kon niet zingen en slaakte door elk nummer dezelfde soort kreten. Voegde niet alleen niets toe, het deed ook nog eens afbreuk aan de verder wat eentonige maar wel vette sound.
CIJFER: 7

Een maand later was het luidste concert van het jaar. Ik had net mijn halve oor er af gescheurd tijdens een ongelukje op mijn werk en vreesde dat de verse hechtingen er uit zouden trillen, zo allejezus hard stond het… cloud-nothings-ryley-walker_11Cloud Nothings met een set vol rap en hard en vuig gespeelde lofi noise rockers.
CIJFER: 8

Niet veel later was er de Glorieuze terugkeer van Melt Banana in Vera! Over mijn concert van het Jaar hoef ik niet lang na te denken.
melt-banana-light-ung_13
Jip/Godzilla het Snarenbeest en Japanneke zetten met zijn tweeën een ongekend vette sound neer. Visioenen van instortende wolkenkrabbers en laag overvliegende jumbo jetten vol kamikaze piloten. De soundtrack van een Tsunami of een aardbeving. 
Overweldigend, snoeihard, retestrak, 350 decibel.
Overweldigend alsmede Geweldig! Let’s bring ‘m Back!
CIJFER: 10+

Ook geweldig en terug van geweest: De Raggende Manne. Topavond!
de-raggende-manne-pep_16
Soms kunnen bands beter in de kast met gestopte bands blijven liggen, voegen ze geen reet meer toe is het allemaal leuk & aardig geweest, zijn ze er druk mee geweest, heeft het moeite gekost maar is het over. Dat geldt niet voor de Raggende Manne, ze zorgen nog steeds voor een groot Ragfeest. Lekker & Gezond geragd, fijn mee geschreeuwt, gelachen en na afloop mocht Bob Fosko mij de hand nog even schudden (of andersom, whatever).
CIJFER: 9

parquet-courtsEn toen de band die vorig jaar de Vera Poll won in de categorie Beste Concert, Parquet Courts. Een concert wat ik gemist heb vanwege blindedarmproblematiek en ziekenhuisopname. Gelukkig speelden ze een dik half jaar weer in Vera en was mijn blindedarm niet terug gegroeid.
In 2013 speelden ze Light up Gold helemaal, nu maar een paar nummers en werd hun nieuwe plaat in zijn geheel gespeeld. En ik vind Light up Gold toch beter dan Sunbathing Animal. Prima concert, daar niet van maar…
de steek, daar waar ooit mijn blinde darm zat, die ik voel als ik aan oktober 2013 en het gemiste Parquet Courts concert denk is er nog steeds. Gewoon een beetje meer Light up Gold en die mindere nummers van SA overslaan en ik was voorgoed genezen geweest
CIJFER: 8,5

Later deel 2, de tweede helft van 2014.

Over abubakaridevries

Misantropisch regenwoudbewoner
Dit bericht werd geplaatst in Live in Vera (Concerten), Muziek en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

