Een kaartje voor Cambuur-Heerenveen, de Fryske Derby

Vanmorgen begon (overigens precies op de dag dat Cambuur vorig seizoen thuis met 3-1 van de Friese buurman won) de voorverkoop voor Cambuur-Heerenveen. Vorig jaar miste ik de Liwwadder editie omdat mijn dochter die dag jarig was en dat is één van de weinige redenen dat ik een wedstrijd laat schieten. (En inderdaad, ook vandaag is ze dus weer jarig! HOERA voor LISA!).

Als Frys om utens en Cambuur sympathisant wilde ik graag bij deze Klassieker fan Fryslan aanwezig zijn. Vorig seizoen had ik trouwens ook een editie mee gepikt, toen ik dankzij een freonlike Fean Fan de wedstrijd in het Abe Stadion kon bezoeken. En toen Feanbogason de Liwwadder vreugde om de verdiende 1-1 binnen de minuut verpestte door er meteen weer 2-1 van te maken.

Ik had de gedachte dat het wel eens heel hard kon gaan, dus nadat Lisa al haar kado’s uit had gepakt en we de verjaardagsmedley voor onze feestneus hadden gezongen en ze naar school vertrokken was de laptop aan en vast naar Cambuur.nl, voorverkoop begint daar altijd op maandag om 9.00 uur. Voor de zekerheid checken of de de clubcard code nog op actief stond en ingelogd bij de kartverkoop afdeling zijn voor zodra de voorverkoop los ging, no time to waste tenslotte. Kaart scoren (of in elk geval een poging wagen) en dan nog even fijn verder slapen daar er vannacht weer een nachtdienst wacht. Eerste tegenvaller: De voorverkoop voor de Fryske Derby startte pas om 10.00 ipv om 9.00… Ik moest nog anderhalf uur overbruggen en kon pas om iets na tienen weer verder slapen.

Maar dat was dan ook de enige tegenvaller. Om vijftien tellen over tien had ik een kaart voor vak 18 (lange zijde, zowaar! Ik was eigenlijk al uit gegaan van enkel nog kaartjes achter de goal, ook leuk, maar ik zit liever lange zijde). Na vak 18 aangeklikt te hebben geen melding “voor dit vak zijn helaas geen kaarten meer beschikbaar (hetgeen bij Cambuur-Ajax nog wel eens wil gebeuren omdat ook dan de kaarten snel weg zijn). Dat bleek maar een geluk, want als ik dan weer terug had gemoeten naar het menu om kaarten voor een ander vak te kiezen was ik denk ik al te laat geweest zo bleek later vandaag.

Het viel me alleszins mee dat ik een kaart had en dan ook nog op de lange zijde, ik dacht nog even dat het misschien toch wel mee viel met de stormloop. Tot ik net even Cambuur.nl checkte en zag dat ik -zeker met oog op onze trage laptop- me zeer gelukkig mocht prijzen met mijn kaartje!
Ik ben d’rby! YES! Nu al zin in!

uutferkochtRest mij nog te zeggen

FORZA CAMBUUR!

Over abubakaridevries

Misantropisch regenwoudbewoner
Dit bericht werd geplaatst in Voetbal en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op Een kaartje voor Cambuur-Heerenveen, de Fryske Derby

  1. Peer zegt:

    bof , Cambuur vs Hoereveen. kan zo maar. mij doet het niet zoveel daar ik maar import-Grunneger bent en dan zeg je dit soort dingen vrij weinig.
    derhalve toch, wens ik Abu veel sportplezier en mag Cambuur winnen , een fijne voortzetting v.d middag , met veel bier en wat spekjes daarbij ofzo.

  2. Pingback: Abubakari goes to Liwwadden, DERBY DAY Cambuur-Heerenveen 2015 + Willem Kolvoort Feest je in Vera Groningen | Abubakari de Vries' Blog

  3. Pingback: Het allerlaatste kaartje voor Cambuur-Heerenveen (31-01-16) | Abubakari de Vries' Blog

Geef een reactie

