Peppi & Kokki dag + Peppi, Kokki en Wacko Jacko

Om eerlijk te zijn heb ik gewoon helemaal niks met Nationale Feestdagen en al helemaal niets met de Christelijke feestdagen. Maar voor 4 februari maak ik graag een uitzondering. Daar neem ik standaard elk jaar vrij voor, wat mij betreft de mooiste dag van het jaar. Vier februari, Nationale Peppi & Kokki Dag!
En dus stond ik vanmorgen om 9.00 uur in vol Peppi & Kokki ornaat op de Grote Markt met naar schatting duizend andere Peppi’s & Kokki’s “toet boing toet boing Peppi & Kokki” te zingen. Vaste prik en elk jaar weer even leuk. De burgemeester was er ook, al had die dan wel een matrozenpakje aan, het was geen Peppi & Kokki pak. Maakt ook niet uit, het is niet in de geest van Peppi om daar iets van te zeggen.
In de jaren 70 zaten Peppi & Kokki op de top van hun roem. Iedereen wilde met ze op de foto, van presidenten tot bekende popsterren.
Onderstaand fragment komt uit de vanavond op ABU TV te zien zijnde Peppi & Kokki docu “Peppi zegt hoek om” gemaakt nadat Peppi in 1997 de hoek om ging in Thailand. Kokki(klik)& Peppi met Michael Jackson.

“Lag je lekker in je kooi te pitten, werd er weer gebeld dat er weer iemand met ons op de foto moest. Ene Michael Jackson, nooit van gehoord, Peppi kende hem wel, die had hem eens op TV gezien. “Vreselijk ventje, dat wordt weer een ochtend doffe ellende”, ik hoor het Peppi nog brommen.
Maar goed, het was “opstaan Luie Peppi” geblazen en hop met de beentjes toet toet boing boing naar Hilversum. Nou, Peppi had niet overdreven hoor. Wát een malloot joh, die Michael Jackson. Begon al toen ie ons zag. “Peppi-hiii, Kokki-hiiii. En dat dan met zo’n irritant hoog stemmetje. Peppi wilde hem gelijk een stoot voor ze kanis geven, maar ik kon Pep nog net tegen houden. En die Jackson maar met ons slijmen, “ik heb al jullie platen en video’s”. Zegt Peppi “Nou, geef ze dan maar eens effe gauw terug”. Lache joh, gekke Peppi. Staan we klaar om met die gek op de foto te gaan, vraagt ie opeens “mag mijn vriendje er ook bij?”. Dus hup, Cowboy Gerard er ook bij.
Gekkenhuis, die jaren ’70!”

Rest mij nog u allen een prettige Peppi & Kokki dag te wensen!

Toet toet, boing boing Kokki en Peppi Peppi en Kokki
Hopla eruit He, haasje reppie Kokki en Peppi
Opstaan luie Peppi

Toet toet, boing boing Kokki en Peppi Samen ontbijten
Kokki maakt brood Peppi een eitje Kokki met doppie
Maar koppie koppie Tok tok tok tok

Toet toet, boing boing Kokki en Peppi
Centjes verdienen Hup naar de wal
Kokki een schoppie en Peppi een scheppie
Peppi zegt hoek om en Kokki een knal

Toet toet, boing boing Kokki en Peppi Peppi en Kokki…

Over abubakaridevries

Misantropisch regenwoudbewoner
Dit bericht werd geplaatst in Abubakari de Vries vertelt & fantaseert & schrijft, Muziek, Tillevisie en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

10 reacties op Peppi & Kokki dag + Peppi, Kokki en Wacko Jacko

  1. Sonofrikus zegt:

    peppi en Kokki zijn helden. Maarre……. Heeft us Abu al gezien welke helden er op 9-12 komen spelen in onze vera club ????? Wellicht kunnen we even heen om wat lui de kast op te jagen………

    • “Lui op de kast jagen”…. Niks voor mij.
      Ik zat te denken aan een fanclubmeeting in Paddepoel voorafgaand aan het concert.
      Lekker de hele dag bier zuipen en aan het eind van de dag bij vdB lekker hersenloos headbangen.

  2. Peer zegt:

    euhh Sonodingus, wat is er mis met ons Almighty VDB? bedoel, dik in orde bende + vet sympa aanhang. ik snap jou neerbuigende houding niet zo,eigenlijk.

  3. Mr zegt:

    Raar hoor, ik vond peppi&kokki altijd leuk om naar te kijken, maar dat die kokki zo praat over mijn idool.
    Nah…. peppi&kokki ze kunnen van mij de pot op hufters

    • Peppi vond het ook een ongelooflijke malloot hoor.
      En ik ook trouwens.
      Iedereen die ik ken vind Jacko eigenlijk behoorlijk wacko.
      Kun je Peppi & Kokki er wel op aan gaan kijken, maar dat geeft hier dus geen pas he!?

  4. peet v bragt zegt:

    hoi
    ik ben fan van peppi en kokki
    zijn er buiten you tube om nog meer filmpjes te verkrijgen
    (beeld en geluid ja , maar dat kost veel geld )
    peet

    • Ik heb mijn verzameling compleet gemaakt op de vorige Peppi en Kokki dag. Nog wat bootlegs en nooit uitgezonden afleveringen gescoord, Kokki heeft me toen bevestigd dat ik nu alles heb. Maar goed, het duurt even voor het weer Peppi en Kokki dag is, dus verwijs ik je eerst door naar Marktplaats. Weinig tot geen obscuur spul, maar wel genoeg te vinden. Daarnaast kun je via interactieve tv bij KPN ook de nodige Peppi en Kokki films(!!) kijken. Kost dan wel 1,50, maar dat is dus eigenlijk voor niks.

      • peter van bragt zegt:

        hoi
        ik ben nu wat aan het kopen bij beeld en geluid , maar per aflevering kost het 30 euro
        ik schrijf boeken (oa), en wil met een boek van peppi en kokki voor de dag komen,
        opname plaatsen, acteurs/actrices etc
        vandaar de research, ik heb nu ongeveer 50-55 afleveringen maar er zijn er 83 en jij zelf zeg ook nog meer afleveringen te hebben, wow hoe kom ik er aan
        you tube (hier heb ik alles al van) en kpn heb ik niet en kan je niet downloaden
        dus ik ben aangewezen op beeld en geluid helaas, of jij moet een voorstel kunnen doen???
        laat me even weten ok
        015-xxxxxxxx
        gr
        peter

      • Een Peppi en Kokki boek! Geweldig. Net als mijn fantasie, ik heb behalve 1 videoband helemaal niks van Peppi & Kokki. Je zou zelfs kunnen zeggen dat Peppi & Kokki dag zich ook alleen in mijn hoofd afspeelt. Maar succes met je boek en als het klaar is maak ik er met alle plezier reclame voor op deze site.

Geef een reactie

