I See Dead People part 3

Eigenlijk is dat helemaal niet waar, dat ik dooie piepel zie. Ik woon gewoon toevallig vlakbij een tehuis voor ouwe rockers en andere muzikanten die kotsmisselijk van hun hype waren geworden.
Amy Winehouse bijvoorbeeld,  werd knettergek van al die journalisten met hun domme gezeik elke keer en al helemaal van die platenbazen die haar compleet uit wouden melken en droog wouden zuigen.
Elvis kon niet meer normaal over straat omdat hij een zogenaamde koning was, heeft ie altijd een hekel aan gehad, dat overdreven gedoe allemaal, niks voor Elvis.
Sid Vicious kreeg de schuld van de dood van Nancy en dus leek het Sid ook maar beter te verdwijnen. Jimi Hendrix, werd ook een beetje moe van al die kouwe drukte en vertrok ook naar Groningen, tenslotte het Parijs van het Noorden.

Maar dan wel een Parijs waar het credo “Dou eem normaal jong” is. En niet dat overdreven jet set gedoe. En je ziet, Amy, Elvis, Sid, Jimi (en ook Kurt, Jim, Jay en Gerrit) hebben het best naar de zin in Grunn. Oppe tijd eem naar Vera of met de hele ploeg naar Noorderzon, er gaat niets boven Groningen.
Jimi Hendrix zie ik elke 14 dagen bij Mamio, Sid Vicious in de Crowbar, Amy Winehouse zit op’t heden achter de kassa bij Zeeman in winkelcentrum Paddepoel, wij passen dan vaak even op haar kleine. Geeft ze mijn oudste dochter Lisa blokfluitles voor in ruil.
Elvis zit vaak in het Selwerder Park te zuipen en te zingen, beetje homegrown weed er bij, helemaal in zijn element, die ouwe koning. Ze hebben allemaal de tijd van hun leven in Groningen.old-man

Neem nou Sid Vicious. Zit vaak op een bankje in winkelcentrum Paddepoel het winkelend publiek uit te schelden. Een grijns van oor tot oor.
“Dirty old Cow”
“Wankah”
“Pregnant fuckin’ Goldfish”
Zo heeft ie voor iedereen wel een onvriendelijk woord over. Meent ie niks van, het is eigenlijk gewoon een ongelooflijk aardige vent. Laatst was ie op mijn verjaardag, ging die om 4 uur’s Nachts My Way staan zingen. Gelachen! Ja, die Sid kun je er prima bij hebben. Al moet ie wel rap mijn Buck Biloxi cd’s terug geven, want ik ben wel gek maar niet goed. (En ik weet dat je hier mee leest Sid).

Er is maar één die echt dood is en dat is Eikel Jackson. Die was al dood toen iedereen dacht dat ie nog leefde. Eikel Jackson had iets met de dochter van Elvis. Dat vond Elvis niet zo leuk, hij had een bloedhekel aan die malloot met zijn domme hoge gilletjes en zijn rare fratsen. “Gaat mijn dochter straks zeker ook zo leip doen, nou mooi niet, godverdegodver”. Elvis is er op een avond met zijn dronken reet heen gegaan, volgens de verhalen samen met Sid en toen hebben ze Eikel Jackson een pak oppe bliksem gegeven. Mijn broer Fokke Mol was ook mee, die heeft het ook nooit zo op die Eikel Jackson gehad. Weten jullie ook even waar ik dat verhaal gehoord heb, van mijn eigen broer dus. Want Sid en Elvis willen het daar liever niet over hebben.

Over abubakaridevries

Misantropisch regenwoudbewoner
Dit bericht werd geplaatst in Abubakari de Vries vertelt & fantaseert & schrijft, Muziek en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

