Spray Paint – Feel the Clamps

Misschien ben ik wel blasé en heb ik alles al eerder gehoord, al is dat -ter mijner verdediging- geen probleem als bands als Buck Biloxi & the Fucks uit oude bronnen putten, dus natuurlijk ligt het niet aan mij. Er wordt veel best wel leuke muziek gemaakt, maar veel te weinig muziek waarvan ik helemaal dolenthousiast wordt en die ik dan maanden achtereen dagelijks luister. Voorbeelden? The Spits, Mike Krol, Buck Biloxi & the Fucks, Light up Gold van de Parquet Courts maar ook For Emma Forever Ago van Bon Iver om eens uit een ander vaatje te tappen. 

Misschien valt het bij vakere beluistering wel weer vies tegen, maar voorlopig bevalt Spray Paint mij op het eerste gehoor prima. Van de nieuwe plaat, die ik nu dus luister, staat ook maar 1 nummer op youtube, deze (en dat is niet eens het beste nummer wat ik toe nu hoorde):

Op het Goner label en vergeleken met ouwe Sonic Youth, dan moet het wel goed zijn. Maar de punkband die vergeleken werd met Dead Kennedys en Black Flag bleek ook gewoon geen reet aan te zijn dus in wezen zeggen al die promopraatjes ook niks. Overigens blijkt Spray Paint (uit Austin,Texas) al een flinke stamp platen uit te hebben, kunnen we dus met een beetje mazzel flink mee vooruit.

Hoe en wie dan ook, Spray Paint gaan we vaker luisteren deze week en hopelijk ook de rest van het jaar en dan ook nog eens in Vera zien. Want daar kom ik ook vrij weinig meer de laatste tijd. 
Nou ja, binnenkort Unsane, later nog Destruction Unit en Mike Krol. Dat is dan wel weer te gek, geweldig en fantastisch.

Over abubakaridevries

Misantropisch regenwoudbewoner
Dit bericht werd geplaatst in Muziek. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

