hoes art maart

click to enlarge

Laatst op mijn verjaardag 3 lijsten waar je een platenhoes in kunt doen gekregen. Inmiddels hangen ze alle drie naast die ene die ik al had.
Zo zag het er in maart (en nu -begin april- trouwens ook nog) uit. Mijn jongste dochter Ogogo mocht ze uitkiezen nadat ik een voorselectie had gemaakt, mooi dat ze die van Ajax uit 1968/69 ook koos.
En ook mooi dat ik mijn klassieken ken en alle 13 Ajacieden op die hoes uit mijn hoofd ken. Wel jammer dat het er geen 14 zijn.

ORAAAANGEEEE, uit de tijd (1994/95) dat Oranje nog net zo swingde als the Blues Explosion (alhoewel, volgens mij ging de kwalificatie voor het EK 96 vrij moeizaam, maar whatever), die Jon Spencer die wist wel hoe die een coole rockplaat uit de grond moest stampen. Volgens mij vind ik Orange wel the fabulous Most groovy Jon Spencer Blues Explosion plaat. Te gekke liveband ook, regelmatige 90’s gast in de legendary Vera Club.

Relics, net als vorige maand een Pink Floyd plaat. Maar wel een heel andere Pink Floyd periode, een compilatie van niet eerder op plaat verschenen nummers uit de vroege jaren. Te gekke platen, zoals ik wat Pink Floyd betreft sowieso het credo “hoe vroeger hoe beter” huldig. De hoes is getekend door drummer Nick Mason.

Alladin Sane, niet de Bowie plaat die ik het vaakst draai, (dat is natuurlijk de plaat over onze kat Ziggy) maar vooral gekozen omdat het zo’n mooie iconische Bowie hoes is.

Al zal ik Alladin Sane vast vaker gedraaid hebben dan HUP AJAX (met onder andere Hand in Hand voor Ajax 1). Lees hier maar waarom, er zit geen eens een plaat in die hoes lees ik net. Kun je ook gelijk zien welke liedjes er op staan. En dat ik me toen ook al zo graag uit zat te sloven en liep te Tonnie Pronken met mijn Ajax kennis.
Maar godverdomme zeg, wat een prachtige foto! Mijn vrouw zat er een beetje met een scheef oog naar te kijken, met een “moet dat nou blik”. Die ziet liever Nick Cave dan Piet Keizer of Vel
ibor Vasovic. Ik niet. Doe mij maar old style Ajax foto’s. Ik wil mijn hele huis er wel mee behangen. Wat zegt u? Of ik ze even alle 13 op wil noemen? Nou graag hoor, komen ze! Voor mijn tijd, maar mijn god wat een heldenploeg staat daar bij elkaar.
Tonnie Pronk, Henk Groot, Wim Suurbier, Theo van Duivenbode, Gert Bals, Rinus Michels, dokter Salo Muller, Piet Keizer.
Velibor Vasovic, Sjakie Swart, Johan Cruijff, Klaas Nuninga, Bennie Muller

 

 

Over abubakaridevries

Misantropisch regenwoudbewoner
Dit bericht werd geplaatst in Muziek. Bookmark de permalink .

Een reactie op hoes art maart

  1. Pingback: Hoes art april/mei/juni | Abubakari de Vries' Blog

Geef een reactie

