Bas Dost naar Ajax?

Ik hang wel eens wat rond op een voetbalforum. Gisteravond zat men te wachten op nieuws uit Amsterdam/Heerenveen met betrekking tot Bas Dost. Er gebeurde geen reet, dus dacht ik “Als er geen nieuws is dan maak ik wel nieuws”. (Zoals elke geruchtenmachine/voetbalsite die op zoek naar hits  het ene na het andere ongeloofwaardige transfergerucht uit de grote duim produceert waar internetters op diverse fora  dan weer doodserieus op reageren. Waar ik mij dan weer dood aan erger. Dat mensen dan weer lachen want “Ajax heeft interesse in Jhonny van Beukering” of andersoortige duidelijk herkenbare totale onzin).

Mijn (fake) bericht:

De kogel is door de kerk:

Bas Dost naar Ajax

ANP-Amsterdam
Ajax en Heerenveen hebben overeenstemming bereikt over de transfer van Bas Dost naar Ajax. Nadat een arbitrage zaak eerder vandaag geen uitkomst bood hebben beide clubs een laatste poging gedaan er toch nog uit te komen. Ajax betaalt in eerste instantie 5 miljoen en bij plaatsing voor de (voorronde) CL betaalt Ajax nog 2 miljoen aan de Friezen. Bas Dost heeft in Amsterdam een contract voor 3,5 jaar getekend.

bron: Telesport.nl

De Reacties:
“Neee. Wat een prutsers”
“Als Ajax toch nog 1e of 2e word betalen ze toch 7 mil voor Dost. Niet slecht gehandeld door Heerenveen”.
“Jeeeeezus. Kan zomaar 7 miljoen worden. Veels te veel geld man. Wat een wanbeleid weer zeg. Tsjonge jonge”
“Veel te veel! Mocht Ajax dus 2de worden dan is het bedrag 7 miljoen…  Belachelijk voor een tribuneklant van Heerenveen”.
“Mooi compromis, het kan 7 miljoen worden, maar dan heeft Ajax zoveel meer extra geld binnen (als CL-inkomsten) dat ze die 2 miljoen wel kunnen missen…”
“Kut en klote ja. Ik hoef die Dost niet! 7 miljoen voor die overschatte bankzitter. Ongelofelijk Ajax. Je stelt me diep en diep teleur. Het ontbreekt wederom aan elk scoutingslijstje (Pröpper wtf?) en komen we weer aanzetten met de gebruikelijke namen. Bah bah bah. Hier ben ik even niet goed van”.
“Op telesport.nl zie ik niets?”
“Voorronde C.L. betekent nog niet dat de miljoenen binnen zijn, dan moet je eerst die voorrondes overleven en dat is nog knap lastig”.

Al werd ik vrij vlot daarna alweer ontmaskerd, ik heb mij er voor zo lang het duurde wel even mee vermaakt…

Over abubakaridevries

Misantropisch regenwoudbewoner
Dit bericht werd geplaatst in Abubakari de Vries vertelt & fantaseert & schrijft, Ajax, Voetbal. Bookmark de permalink .

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.