Dokkum Rockcity van Surf A’s tot Bingo Starr en the Best Band in Town: Youth Hunt

De saaiste steden brengen de beste bands voort? Het staat er echt, Dokkum Rocks tegenwoordig.
dokkum rocksDokkum & Surf, dan denk ik terug aan de Surf A’s waar mijn vrienden Rico, Robert, Lange Bauke en Roeljan in speelden. De band die het Frozenland (Lowlands in Liwwadden, ik blowde nog en was zo allejezust zowel ape als ladderzat dat ik een uur over het draaien van een joint deed. Volgens mij heb ik de poging gestaakt en ben ik -al bijna weer nuchter- van kleare ellende maar weer verder gegaan met zuipen, maar dat terzijde) Festival ergens in de 90’s volledig op zijn kop zette met een memorabele show.

Het beste wat Dokkum op’t heden te bieden heeft is trouwens Youth Hunt, ik push ze gewoon nog een keer, de jonge honden van Youth Hunt (of betekent Youth Hunt niet Jonge Hond?). Als het mee zit binnenkort of over een tijdje ook in Vera te zien.
Rawblackmetalpunkhardcore met onder andere mijn favoriete familielid Bill Vlinder in de gelederen, zoon van één van mijn andere favoriete familieleden, myn bro’  Fokke Mol. Inderdaad, in Dokkum veranderen Vlinders in Mollen ipv rupsen in vlinders.

Youth Hunt is te obscuur en te goed voor You Tube, dan kun je wat. Take it DeeDee!
Klik hier voor twee nummers Youth Hunt

Promo 2015 cover art

Niet uit Dokkum, maar wel iets wat mij wel eens vroeg in de middag de stad in zou kunnen lokken, the Fake O’s. Deze vier Groningse schoffies zoeken het wat geluid betreft ergens in het midden van The Reatards en Circle Jerks. En dat is mijn kopje thee wel zo’n beetje.
Al moet ik bij beluistering dan weer zeggen dat ik het niet hoor hoor, die Reatards & Circle Jerks link. En een punkband met een (of twee zelfs?) hipsters met een baard? Nou ja, mannen met baarden, daar heb ik al genoeg over gezegd. Ik rest mijn Kees wat dat aanbelangt.
FAKE O'S imageVerder gewoon wel een lekker potje punk, dat dan weer wel.

Over abubakaridevries

Misantropisch regenwoudbewoner
Dit bericht werd geplaatst in Live in Vera (Concerten), Muziek en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

